برای جلوگیری از تکرار قتل عام نیوتاون در آمریکا چندین ایالت این کشور در حال بررسی طرحی هستند که بر اساس آن به معلمان مدارس اجازه داده خواهد شد تا با خود سلاح حمل کنند. در حال حاضر نیز در برخی ایالتهای آمریکا اصحاب آموزش به جلسات کار با سلاح‌های گرم روی آورده‌اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالیکه طرفداران کنترل سلاح در تلاش برای غیرقانونی کردن سلاح‌های نظامی هستند، دوستداران اسلحه که توسط انجمن ملی قدرتمند سلاح در این کشور حمایت می‌شوند، رویکرد بسیار متفاوتی نسبت به این مساله دارند. "انجمن ملی اسلحه" با طرح این مساله که نمی‌توان از کارهای افراد شرور و دیوانه جلوگیری کرد، تنها راه مقابله با اتفاقاتی نظیر حادثه اخیر در مدرسه ابتدایی "سندی هوک" را کشتن شخص ضارب عنوان کرده است.
 

یک هفته پس از آنکه "آدام لانزا" 20 ساله، 20 کودک شش و هفت ساله و شش بزرگسال را به ضرب گلوله کشت، انجمن ملی سلاح آمریکا در یک کنفرانس خبری بی‌سابقه خواستار گماردن محافظان مسلح در مدارس شد.

این در حالی است که در ایالت "یوتا" یکی از چند ایالتی که در حال حاضر به افراد اجازه می‌دهد در رفت و آمد به مدارس سلاح مجوزدار را به صورت غیرعلنی با خود حمل کند، معلمان منتظر پیروزی احزاب سیاسی نمانده و خود را به سلاح مجهز کرده‌اند.

در پاسخ به سانحه نیوتاون، انجمن تیراندازی یوتا، روزهای پنجشنبه برای کارکنان آموزش و پرورش کلاس‌های آموزشی رایگان برگزار می‌کند و پس از این دوره به آنها مجوز حمل سلاح به صورت غیر علنی می‌دهد.

در همین حال به دلیل نبود گنجایش کافی، بیش از نیمی از متخصصین آموزش از شرکت در این دوره‌ها بازماندند.

بیل اسکات، یکی از اعضای این مرکز در مصاحبه‌ای گفت: حدود 400 نفر متقاضی وجود داشتند اما ما تنها برای 180 نفر ظرفیت داریم.

این افزایش علاقمندی به شرکت در چنین دوره‌هایی تاثیر مستقیم سانحه‌ نیوتاون بوده و باعث افزایش توجه معلمان به این واقعیت شده که مردم باید مسئول حفظ امنیت خود باشند و نیز خواستار گرفتن مجوزهای لازم شوند.

اسکات افزود: بسیاری از این افراد کسانی هستند که در تمام طول زندگی خود با اسلحه سر و کار داشته‌اند اما برخی دیگر تا به حال دست به اسلحه نزده‌اند. با این حال، پشتیبان مسلح کردن تمام معلمان نیستیم، بلکه هدف ما آموزش به افراد خواستار حمل سلاح و تسهیل اعطای حقوق آنان است.

در حالیکه معلمان در حال گذراندن دوره‌های آموزشی نظامی برای متوقف کردن مهاجمان بعدی هستند، مقامات ایالتی همچون "تام هورن"، دادستان کل، مشغول متقاعد کردن قوه‌ی مقننه برای قانونی کردن این اقدام‌ می‌باشند.

به گفته وی "شرح این طرح می‌گوید مدارسی که خواهان چنین حقی هستند باید مدیر مدرسه و یا یک نماینده را برای دریافت آموزش‌های لازم درباره نحوه به کارگیری سلاح گرم و نیز نحوه‌ مدیریت بحران‌هایی مانند سانحه‌ اخیر در نیوتاون معرفی کنند."

منبع: ایسنا
برچسب ها: معلم ها ، کلت ، نیوتاون ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار