افشاگري اخير روزنامه نيويورک تايمز که در پي تيراندازي اخير در مدرسه اي در نيوتاون فهرستي کامل از هزاران دارنده جواز حمل و نگهداري سلاح در آمريکا منتشر کرده است، با اعتراضات گسترده اي در اين کشور روبرو شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، انتشار اين اطلاعات روز چهارشنبه در حالي صورت گرفت که در پي کشتار کنتيکت بحثها درباره احياي قوانين کنترل سلاح در آمريکا افزايش يافته است و انتقادات گسترده اي در رسانه ها از قوانين کنوني منتشر شده است. همچنين انتشار اين فهرست موجب شده است دارندگان سلاح در آمريکا اين اقدام نيويورک تايمز را نقض حريم خصوصيشان عنوان کنند.  
روزنامه نيويورک تايمز روز چهارشنبه اين اطلاعات را از مسئولان محلي نيويورک دريافت کرده است و تحت مقاله اي با عنوان "مالکان سلاح در همسايگي شما" منتشر کرده است.  
اين روزنامه نام و آدرس بيش از سيصد و سي هزار دارنده جواز حمل و نگهداري سلاح را در دو منطقه نيويورک منتشر کرده است با اين حال اعلام کرده است سيزده هزار نفر از آنها طي پنج سال اخير هيچ گونه فعاليتي نداشته اند و ممکن است اين مجوزها مربوط به افرادي باشد که يا از منطقه رفته اند و يا درگذشته اند.  
اين روزنامه همچنين اعلام کرده است منتظر دريافت اطلاعات درباره يازده هزار تن از ديگر دارندگان مجوز حمل سلاح در نيويورک است. نيويورک تايمز همچنين در دفاع از انتشار اين اطلاعات اعلام کرد اين اطلاعات به طور قانوني و براساس قانون آزادي اطلاع رساني دريافت کرده است و مخاطبان اين روزنامه حق دارند بدانند آيا همسايگانشان اسلحه دارند يا خير.  
کين دي رويال از دبيران تحريريه نيويورک تايمز اعلام کرد: ما مي دانستيم انتشار اين اطلاعات جنجال برانگيز خواهد بود. با اين حال با توجه به کشتاري که اخيرا در نيوتاون روي داد لازم ديديم اين اطلاعات را به شراکت بگذاريم.  
وي گفت مردم بسيار نگرانند و علاقمندند بدانند که چه کسي اسلحه دارد و چه تعداد از اين افراد در همسايگي آنها زندگي مي کنند. روزنامه نيويورک تايمز همچنين خواستار اطلاعات بيشتر درباره نوع و تعداد سلاحهايي شده است که افراد داراي مجوز حمل  سلاح در اختيار دارند، با اين حال مسئولان محلي با اين درخواست مخالفت کرده اند.  
منتقدان اين اقدام نيويورک تايمز را نقض حريم خصوصي افراد اعلام کرده اند که مي تواند دارندگان اسلحه را با تهديد روبرو کند. اما اين روزنامه اعلام کرده است صدها درخواست از افرادي که نگران امنيت خود هستند و نيز احساس مي کنند که حريم خصوصيشان نقض شده است، دريافت کرده است.  
همچنين در صفحه فيس بوک اين روزنامه صدها اظهار نظر مثبت و منفي نوشته شده است و بسياري از کاربران فهرستي که نيويورک تايمز منتشر کرده است در صفحات خود منتشر کرده اند.  
 در تيراندازي که اوايل ماه کنوني ميلادي در نيوتاون کنتيکت روي داد بيست و شش نفر از جمله بيست کودک کشته شدند و اين کشتار موجب موج تازه افزايش محدوديت حمل و نگهداري سلاح در آمريکا شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار