دبیر کل دفتر تحکیم وحدت گفت: مهم‌ترین اولويت‌ دفتر تحکیم وحدت انسجام کار تشکیلاتی، ارتقای سطح بینش سیاسی، گفتمان‌سازی براي تحکيم وحدت و جریان‌سازی در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش  خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، محمد علی اسلامی  دبیر کل تحکیم وحدت دفتر تحکیم وحدت  در اولین نشست خبری دفتر تحکیم وحدت که عصر دیروز با حضو راعضای جدید دفتر تحکیم  اصحاب رسانه برگزارشد، در تبین جزییات حماسه نه‌دی ابتدا به بررسی حقیقت این حماسه بزرگ پرداخت و بعد لزوم اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاقاتی را متذکر شد.

وی بابیان اینکه حماسه نه‌‌دی تجلی جمهوریت و اسلامیت نظام بود، خاطر نشان کرد: در انتخابات ریاست جمهوری برخی ازکاندیداهای در ابتدا با سیاست‌های دولت مخالفت کردندکه این مخالفت در مراحل بعدی به مخالفت با اصول اساسی انقلاب اسلامی و در راس آن ولایت‌فقیه و در انتها منجر به موردهجمه قرار دادن مبانی و مکتب عاشورا و عاشورییان منجرشد.

اسلامی  با اشاره به هوشنمدی و بصیرت مردم در جریان شناخت جریان فتنه و خلق حماسه 9دی اظهارداشت: مردم در حماسه 9دی نشان دادند که که آرمان ‌های نظام انقلاب را قبو ل دارند و نیازی به کسی برای پیگیری مطالبات خود نیستند و خلق حماسه نه‌دی ثابت کرد نظام مردم سالاری دینی تنها نظامی است که قابلیت محقق شدن اسلامیت و جمهوریت درآن وجود دارد.

دبیرکل  دفتر تحکیم وحدت در ادامه با انتقاد از عملکرد نهادهای امنیتی با دست‌اندرکاران  وقایع سال 88 گفت: این امر نیازمند  یک بازبینی جدی است چراکه د ردرون نظام ما باسه دسته افراد روبرو هستیم عده‌ای از افراد به انتقاد سازنده دست می‌زنند و در چهارچوب نظام فعالیت می‌کنند که این افراد با ید مورد حمایت و تشویق قرار بگیرند چراکه انتقاد این افراد برای کشورسازنده است.

وی ادامه  داد: در این میان دو دسته افراد غفلت‌زده  و معاند نیز وجود دارند که در مورد غفلت‎زدگان باید رافت و رحمت اسلامی در مورد آنان اعمال شود اما دسته اخر که گروه معاندین نام دارند باید با برخوردی کاملا قانونی با آنان برخورد شود که این امر نیازمند یک تجدید نظر اساسی است.

اسلامی  با اشاره به تلاش شورای مرکزی دفتر حکیم وحدت برای انطباق حداکثری با مرامنامه و اساسنامه تحکیم وحدت اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: مهم ترین اولیت‌های دفتر تحکیم وحدت انسجام کار تشکیلاتی دفتر تحکیم وحدت، ارتقای سطح بینش سیاسی، گفتمان سازی در راستای تحکیم وحدت و جریان سازی، در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی در سطوح دانشگاهی، ملی و فراملی و مطالبات اهداف نظام،مردم و انقلاب  است.

وی هم چنین از برگزاری همایش بین‌اللمللی  جنبش دانشجویی و تمدت سازی نوین اسلامی در اردبهشت ماه سال آینده خبردادو  گفت هدف از این همایش ادبیات سازی علمی و گفتمان سازی درحوزه دانشجویی است

دبیر  کل تحکیم با بیان اینکه ساختارهای  نظام در ایدهآل ترین شکل خود قرار ندارند اظهارداشت: در دفتر تکیم وحدت کارگروهی تشکیل داده‌ایم که هدف آن بررسی  ساختار های حکومتی استو بررسی این  امر که برای منطبق کردن ساختار های  حکومتی با اهداف انقلاب اسلامی چه کارهایی  باید صورت گیرد و نتایج این کارگروه  در اختیار مسئولین قرار خواهدگرفت.

اسلامی  با بیان اینکه مسئولان باید تعامل خود را با قشر دانشجویی با حضو رهرچه بیشتر خود در دانشگاه‌ها فراهم کنند، عنوان کرد:انتظاری که  از مسئولین می‌رود آن است که آرمان‌ها انقلاب  را با بر میزو قدرت خود ترجیح ندهند،بارها از مسئولان خواسته ایم که در دانشگاه‌ها حضور یابند ولی این امر محقق نشده است و مسئولین باید مواضع خود ا با رهبری و شعارهای انقلاب مشخص کنند.

این فعال دانشجویی با اشاره به لزوم پاسخوگویی  مسئولان د ربرابر مردم گفت : مسئول  ایده‌آل مسئولی است که مسئولی است  که قانون گرایانه در نظام عمل کندو نگاه وی باید به ضورتی باشد که هر چه دانشجو از وی انتقاد شود او نیز با مسئولیت بیشتری عمل کند.

دبیر  کل دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه  دفتر تحکیم وحدت به معنای واقعی  ظرفیت تشکل ایده‌آل را داراست، خاطرنشان کرد: انتخابات دفتر تحکیم وحدت دانشجویی است و این مجموعه توانسته است  با مجموعه‌ای از افراد،نگاه‌های سیاسی  و فرهنگی مختلف را در چارچوب قانون  اساسی در خود جای دهد و نگاه مجموعه دفتر تحکیم وحدت نگاه جذب  حداکثری است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار