امروزه روش های مختلفی برای رژیم غذایی و تناسب اندام در سطح جامعه رواج دارد که برخی از این رژیم های غذایی مضر هستند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران اراک رژیم های لاغری باید با نظر متخصصان تغذیه انجام شود . در بسیاری موارد که فرد بدون مشورت با متخصص و یا مراجعه به مراکز خاص و یا با روش های غیر علمی اقدام به لاغری و کاهش وزن خود کرده است، دچار عوارض بعدی می شود.
چاقی یکی ازعوامل اصلی ابتلا به دیابت است که در تمامی کشورهای جهان شایع شده است .چاقی و اضافه وزن علاوه بر مشکل دیابت پر فشاری خون،بیماری های قلبی و عروقی ، افزایش و اختلالات چربی را به همراه دارد.
رژیم های کاهش وزن اگر به درستی و اصولی رعایت نشود موجب می شود که سایر سیستم و ارگان های بدن مانند کبد، کیسه صفرا، سیستم گوارشی ، مشکلات پوست و مو در فرد بروز کند.
رژیم غذایی صحیح وکنترل چاقی می تواند از بروز دیابت نوع دو پیشگیری کند. در زمان حاضر 5 تا 10 درصد دیابت ها از نوع یک هستند و شروع این نوع دیابت در سن جوانی است و همچنین 90 تا 95 درصد دیابت نوع دو را شامل می شود که در بزرگسالی بیماری آغاز می شود.
دیابت نوع دوم می تواند زمینه ارثی داشته باشد و افرادی که والدین یا خواهر و برادر آنان به این بیماری دچار هستند بیشتر قند خون خود را کنترل کنند.
هم اکنون غربالگری قند خون کشورمان در سن 30 به بالا است و این در حالی است که در سال های گذشته غربالگری بالای سن 40 سال بوده است .
در ایران اکثر مراکز بهداشتی و درمانی غربالگری دیابت را انجام می دهند./س

برچسب ها: رژیم ، خودسرانه ، آسیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.