مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: 97 درصد روستاهای بالای 50 خانوار اردبیل به تعداد 721 روستا دارای طرح هادی هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ احمد حاج‌علیزاده افزود: طرح هادی روستایی، سند چشم‌انداز توسعه فیزیکی و کاربردی روستا در پروسه زمانی 10 ساله است که باید مطابق مفاد برنامه چهارم توسعه برای روستاهای بالای 50 خانوار در محیط روستاها مطالعه و تهیه شود.

وی گفت: بر همین اساس تاکنون 97 درصد روستاهای بالای 50 خانوار روستایی دارای تهیه طرح هادی است که بدون در نظر گرفتن خانوار 721 روستا در استان دارای این نقشه مطالعاتی است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل عمران و آبادانی محیط روستا را مهم‌ترین هدف بنیاد مسکن اعلام کرد و افزود: ما به لحاظ عملکرد مطلوب در تهیه نقشه‌های طرح هادی رتبه سوم کشوری را کسب کردیم.

حاج‌علیزاده همچنین گفت: بنیاد مسکن بعد از تهیه طرح هادی با تامین منابع مالی و بر اساس اولویت‌های تعیین شده اقدام به اجرای آنها در روستاهای استان اردبیل می‌کند که با توجه به مفاد برنامه چهارم توسعه که اجرای طرح هادی برای روستاهای بالای 100 خانوار باید انجام می‌شد، تا کنون 78 درصد از روستاهای بالای 100 خانوار استان طرح هادی روستایی را تجربه کردند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل در ادامه افزود: با اجرای این طرح محیط روستا علاوه بر ترمیم و تعریض معابر سبب رونق رفت و آمد، جذب مردم، توریسم، کاهش مهاجرت و بهتر از موجب همه اقبال عمومی مردم به بهداشت فردی و محیط شده و با این مباحث روستا از خدمات دولتی بهره‌مند می‌شود/س 

برچسب ها: اردبیل ، طرح ، هادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.