دو طرح بزرگ مهرماندگار، پتروشیمی کاویان و خط لوله اتیلن غرب با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، دو طرح مهر ماندگار پتروشیمی کاویان و خط لوله اتیلن غرب، با حضور محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری و رستم قاسمی، وزیر نفت، در عسلویه به بهره برداری رسمی  رسید.

عبدالحسین بیات مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این خصوص گفته بود: پتروشیمی کاویان وارد مدار تولید شده و تزریق به فاز اول خط لوله اتیلن غرب نیز به عنوان طولانی ترین خط انتقال اتیلن جهان با موفقیت در حال انجام است.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی  تصریح کرد: مجتمع پتروشیمی کاویان، یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان اتیلن کشور با ظرفیت تولید سالانه 2 میلیون تن است.

بیات با بیان این که اتیلن تولیدی در پتروشیمی کاویان به وسیله خط لوله اتیلن غرب به پتروشیمی های اندیمشک، کرمانشاه، کردستان، مهاباد و میاندوآب ارسال می شود، گفته بود: مازاد تولید نیز در پتروشیمی های منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر مورد استفاده قرار می گیرد.

وی ادامه داد: خط لوله اتیلن غرب، محصول تولیدی پتروشیمی کاویان را با هدف توسعه صنعت پتروشیمی در مناطق غربی کشور منتقل خواهد کرد و تزریق اتیلن تولیدی این مجتمع پتروشیمی که از چندی قبل آغاز شده، تا کنون رضایت بخش بوده است./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار