مدیرطرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبرداد: طرح های مهر ماندگار پتروشیمی تا پایان دولت دهم به بهره برداری می رسند بطوریکه فاز اول پتروشیمی کاویان و خط لوله اتیلن غرب با حضور رئیس جمهور فردا به بهره برداری رسمی می رسد.

احمدرضا حیدرنیا مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: بیش از 76 طرح در صنعت پتروشیمی اجرا می شود  که از این تعداد 26 پروژه مهرماندگار است که برای توسعه واحدهای کوچک صنعتی خصوصی و دولتی اجرا می شود.

وی با تاکید براینکه فاز اول پتروشیمی کاویان و نیز فاز اول خط لوله اتیلن غرب با حضور رییس جمهور فردا به بهره برداری رسمی خواهد رسید افزود: این دو طرح مهرماندگار صنعت پتروشیمی با ارزش  حدود 2 میلیارد دلار به دست مهندسان و کارشناسان کشورمان در سال تولید ملی ،حمایت از کار و سرمایه ایرانی آماده بهره برداری شده است.

مدیرطرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه پتروشیمی کاویان سالیانه حدود 3 میلیون تن ظرفیت دارد گفت: درحال حاضر فاز نخست پتروشیمی کاویان به ظرفیت یک میلیون تن  و خط اتیلن غرب نیز 300 هزار تن در مدار سرویس قرار می گیرد همچنین فاز دوم پتروشیمی کاویان در صورت تامین اعتبار و خوراک  سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد: پتروشیمی کاویان ،اتان دریافتی از پارس جنوبی را تبدیل به اتیلن کرده و به خط لوله اتیلن غرب تزریق می کند که این اتیلن از 11 استان عبور کرده وخوراک 14 مجتمع پتروشیمی ساخته شده است.

حیدرنیا تاکید کرد: اکنون اتیلن از طریق خط لوله به کرمانشاه رسیده و طرح پلی اتیلن کرمانشاه نیز به زودی به طور رسمی به بهره برداری می رسد.

وی گفت: طولانی ترین خط انتقال اتیلن جهان  فردا افتتاح خواهد شد و پس از  آن  به تدریج سایر فاز ها  نیز طبق برنامه ریزی های انجام شده به بهره برداری خواهد رسید.

حیدرنیا خاطر نشان کرد: در حال حاضر بسیاری از واحدهای پتروشیمی با مشکل تامین منابع مالی روبه رو هستند باید بانک های کشور با تغییر بورکراسی در ارائه تسهیلات به توسعه این صنعت کمک کنند./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار