سخنگوی مقتدی صدر در نجف با انتقاد از طرح شعارهای طایفه ای در تظاهرات اخیر در بعضی مناطق عراق تاکید کرد دستگاه قضایی این کشور زیر فشار طرفهای سیاسی قرا دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ؛ صلاح العبیدی در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره، درباره تظاهرات اعتراض آمیز در بعضی مناطق عراق گفت: مقتدی صدر حدود یک هفته پیش تاکید کرد ما هر نوع اقدامی را زیر پوشش قضایی یا دولتی، رد می کنیم، مگر آنکه بر اساس اقدامات درست قضایی و مدارک از جمله اعترافات باشد. مقتدی صدر در بیانیه ای تاکید کرد از هر مظلومی چه سنی و چه شیعی حمایت خواهد کرد تا اختلافات و نگرانیهای طایفه ای را در برابر بعضی اقدامات دولت از بین ببرد. صدر همچنین بر حمایت از همه زندانیان مظلوم تاکید کرد، مگر آنکه آن زندانی در ریختن خون عراقیها یا فساد مالی دست داشته باشد.

العبیدی افزود: مسایل سیاسی و قضایی در عراق با یکدیگر مرتبط است و اوضاع سیاسی بر مسایل قضایی تاثیر می گذارد. ما مخالف فشارهای سیاسی بر دستگاه قضایی عراق هستیم، بلکه باید به دادگاه ها اجازه داده شود که به نقش طبیعی خود عمل کنند. البته نباید همه عملکرد دستگاه قضایی را هم زیر سوال ببریم.

وی تصریح کرد: ما از درخواستها در مورد احترام به حقوق بشر و نگرفتن اعتراف از افراد به زور، حمایت می کنیم. اما تاکنون در تظاهرات اخیر مشارکت نداشته ایم. مقتدی صدر از تظاهرکنندگان به این علت که بیشتر شعارهای آنها طایفه ای بود، انتقاد کرد. واقعیت آن است که اگر یک طرف سیاسی شیعی طرفهای سنی را زیر فشار قرار می دهد، نماینده همه شیعیان نیست. بعضی از شیعیان هم در عراق از شکنجه نزدیکان خود رنج می برند و مسئله شیعه و سنی مطرح نیست.
برچسب ها: عراق ، فشار ، سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار