حدود نيمي از نظاميان زن آمريکايي که به افغانستان يا عراق اعزام شده اند گزارش مي دهند مورد آزار و اذيت جنسي قرار گرفته اند و حدود يک چهارم از اين افراد نيز مي گويند به‌ آنها تجاوز جنسي شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه يو اس اي تودي ؛ بررسي جديد «اداره امور کهنه سربازان» آمريکا نشان مي دهد سوء رفتارهاي جنسي بر ضد زنان در مناطق جنگي بسيار بيشتر از شکايت هايي است که از واحدهاي نظامي مختلف دريافت مي شود.

بيش از بيست هزار نظامي زن آمريکايي ماه فوريه در افغانستان خدمت مي کردند. وزارت دفاع آمريکا پنتاگون اعلام کرد سال گذشته فقط يکصد و پانزده مورد گزارش درباره تجاوز جنسي دريافت شد.ايمي استريت يکي از روانشناسان مراکز ملي امور کهنه سربازان آمريکا گفت: «يافته هاي جديد نشان مي دهد نظاميان زماني که به ميدان جنگ مي روند با فشارهاي روحي غير رزمي نيز روبرو مي شوند.

 مطالعات او  نشان مي دهد آزار و اذيت نظاميان آمريکايي و تجاوزات جنسي به آنها نيز از هزينه هاي جنگ محسوب مي شوند که پيامدهاي عاطفي به دنبال دارند.جکي اسپير از اعضاي مجلس نمايندگان آمريکا از ايالت کاليفرنيا گفت زنان در مناطق جنگي مکاني امن در اختيار ندارند. مسئله فرهنگي مطرح است. اين وضع تغييري نکرده است و مهم نيست. 

ژنرال ها يا وزيران دفاع درباره اعمال بيشترين ميزان سختگيري چه سخناني مطرح کنند. آنها نتوانسته اند تبعيض جنسي را در ارتش از بين ببرند.اين نتايج در حالي بدست آمده است که وزارت دفاع با مشکلات آزار و اذيت جنسي در سلسله مراتب ارتش روبروست و لئون پانتا وزير دفاع آمريکا نيز دستور داده است براي مقابله با اين موضوع اقداماتي صورت بگيرد.دهها نفر از کارآموزان زن در پايگاه نيروي هوايي لاکلَند در تگزاس پيشتر در امسال اعلام کردند مربيان مرد به آنها تجاوز کرده اند.يک ژنرال ارتش به سبب آزار و اذيت جنسي زنان با درجه پايين تر در زمان خدمت در عراق  و افغانستان اکنون محاکمه مي شود.

محققان اداره امور کهنه سربازان پرسشنامه هايي را براي بيش از يک هزار نفر از زناني که در افغانستان يا پاکستان يا نزديک اين کشورها خدمت کرده اند ارسال کردند. حدود چهل و هشت و شش دهم درصد از اين افراد گفتند در زمان حضور در منطقه اي جنگي آزار و اذيت جنسي شده اند.  بيست و دو و هشت دهم درصد از نظاميان زن اعلام کردند در زمان حضور در مناطق جنگي با حملات جنسي تا حد تجاوز و از جمله تجاوز روبرو شده اند.
برچسب ها: آمریکا ، افغانستان ، تجاوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار