شهردار رودهن گفت: رنگ آمیزی در آثار معماری های به جا مانده از دیرباز بخشی از میراثی را تشکیل می دهد که مافوق ارزش های زیبایی شناسی ناب می باشد.

حمید محرمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن بیان داشت: به کارگیری رنگ های طبیعی در ابنیه و مکان های باقی مانده از دوران قدیمی و کهن چهره هماهنگ و همگونی برای شهرها ترسیم می کرد.

وی افزود: این رنگ آمیزی ها از هویت شهرها نشأت می گرفت و مطابق روحیه، اقلیم و فرهنگ مردم طراحی می شد.

شهردار رودهن ادامه داد: در معماری های شهرهای قدیمی نوعی وحدت کلی در سراسر شهر به چشم می رسد که به هر شهری هویتی خاص می بخشد.

محرمی تصریح کرد: در هر دوره ای از تاریخ با استفاده از راه و روشی خاص و شناختن و فهمیدن طریقه استفاده از رنگ ها در معماری، آثاری ماندگار به یادگار مانده است.

وی افزود: معماری تاریخی، میدان ها و حوزه های کروماتیک مختص به خود را دارد که از نمونه های اساسی و ساختاری آن سرچشمه می گیرد.

شهردار رودهن درباره رنگ آمیزی شهرهای امروزی اظهارداشت: در شهرهای امروز، استفاده از رنگ آمیزی به معضلی بدون پاسخ تبدیل شده است.

حمید محرمی تاکید کرد: در معماری جامعه ما برخلاف گذشتگان حساسیت افراد نسبت به فضا از میان رفته و در طراحی و معماری های جدید به صورت انفعالی برخورد می شود.

وی ادامه داد: رنگ آمیزی های بکار رفته در معماری های نوین باید به سمتی هدایت شود که موجبات آرامش روانی جامعه و شهرها را تضمین نماید.

شهردار رودهن گفت: رنگ شناسی و رعایت عناصر رنگی در زیبا سازی و طراحی های محیطی از ویژگی هایی است که در طراحان معماری شهری باید متبلور گردد./س

برچسب ها: معماری ، ارزش ، زیبایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.