نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه کانادا مولفه‌‌ای در معادلات قدرت جهانی نیست، افزود: کانادا جزء کشورهای گوشواره‌ای است که اکنون به گوش آمریکا و انگلیس چسبیده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور حقیقت پور درباره اقدام دولت کانادا در خروج نام گروهک تروریستی منافقین از فهرست گروه‌های ترور، گفت: کانادا مولفه قدرتی در سطح بین‌الملل نیست و به عنوان یک کشور دست پنجم غیر مستقل در صحنه سیاسی شناخته می‌شود.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه آمریکا هم قبلا بدون به دست آوردن هیچ بهره‌ای این اشتباه دولت کانادا را کرده بود، افزود: هرچند کانادا از نظر وسعت سرزمینی کشور وسیعی است اما به لحاظ قدرت در جامعه جهانی بسیار کوچک است.

وی با بیان اینکه در صف بندی‌های جهانی کانادا در کنار آمریکا مقابل ایران ایستاده است، تصریح کرد: کانادا جزء کشورهای گوشواره‌ای است که اکنون به گوش آمریکا و انگلیس چسبیده است.

حقیقت پور با تاکید بر اینکه کانادا سیاست مستقلی ندارد، تاکید کرد: این کشور همواره در تصمیم گیری‌های خود وابسته بوده و در سیاست‌های خود همواره از آمریکا و انگلیس دنباله‌روی می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه اقدام دولت کانادا عقده‌گشایی برای شکست در مقابل ایران است، توضیح داد: این کشورها به مرور زمان باید از شکست در مقابل ایران بمیرند.

وی با یادآوری اینکه رفتار سخیف گروهک منافقین در طول سه دهه گذشته از عملکرد هیتلر هم بدتر بوده است، یادآور شد: گروهک منافقین آنچنان رسوا است که در خاک دشمنضد ملت مزدور ایادی استکبار می‌شود، البتهترویست‌های منافق، افرادپوسیده و مملو از تباهی هستند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با بیان اینکه کانادا حقوق بشر و حقوق انسانی را برای مردم کشور خود رعایت نمی‌کند، گفت: کانادا مدت‌هاست بومیان مردم کانادا را که به‌دنبال استقلال هستند، سرکوب می‌کند و این کشور در پشت ظاهر بزک کرده خود و در پس نقاب حمایت از حقوق بشر، چهره زشت و کریهی دارد./س

برچسب ها: اردبیل ، شکست ، کانادا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.