عضویت در شبکه‌های اجتماعی جرم نیست بلکه دور زدن سامانه فیلترینگ کشور جرم است.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران دکتر اخوان بهابادی، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور در نشست خبری خود که امروز در مرکز ملی فضای مجازی برگزار شد،در خصوص فعالیت شبکه اجتماعی فیس بوک اذعان داشت : فیس‌بوک به عنوان شبکه اجتماعی با سایر شبکه‌های خارجی تفاوت خاصی ندارد

وی با بیان اینکه عضویت در شبکه‌های اجتماعی جرم نیست،افزود: عضویت در شبکه اجتماعی (فیس‌بوک) جرم نیست بلکه دور زدن سامانه فیلترینگ کشور جرم بوده و این دو موضوع را باید از هم تفکیک کرد.
 
رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشوربا اشاره به اینکه  این شبکه‌ها استفاده‌های زیادی دارند گفت: این شبکه‌ها توسط تیم‌هایی با اهداف خاص راه‌اندازی و مدیریت می‌شوند که علاوه بر استفاده های مفید مضرات قابل‌توجهی نیز دارند.
 
وی ادامه داد: ما با اصل فیلترینگ در کشور موافق بوده و آن را تأیید و از آن دفاع می‌کنیم چراکه در هیچ کشوری بدون اعمال سیاست‌های موردنظر، دسترسی عمومی به محتوای اینترنت صورت نمی‌گیرد.
 
دکتر بهابادی با بیان اینکه هر کشوری ملاحظات فرهنگی خود را دارد؛ تاکید کرد: ما نمی‌توانیم اجازه دهیم  هرنوع محتوای مبتذلی در اختیار کودکانمان قرار گیرد که معمولا این مباحث در حوزه سیاست‌گذاری خدشه‌ای وارد نمی‌کند.
 
رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشورخاطرنشان ساخت:کارگروه خاصی برای پالایش اینترنت در مرکز ملی فضای مجازی ایجاد شده  تا  بحث فیلترینگ  را که محدودیت‌هایی ایجاد کرده و  باعث نارضایتی کاربران شده است را بررسی کند./ع
برچسب ها: فناوری ، کشور ، فیلترینگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار