والدین باید کودکان را در مسیر مناسب خواسته ها هدایت کنند.

دکتر اکبر کوشانفر، متخصص کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: والدین، مربیان اطرافیان و محیط اجتماعی موجب رشد و پرورش استعدادهای کودک می شوند تا به نحوی مطلوب و مناسب به کار گرفته شود.

این متخصص کودکان با اشاره به اینکه کودک ذاتاً آمادگی تغییر را دارد گفت: از این رو باید استعدادهای ذاتی کودک به طور مداوم مورد مراقبت و نظارت قرار گیرد و در مسیر مناسبی که با خواسته ها و ارزش های انسانی، اخلاقی، اجتماعی، علمی و فرهنگی جامعه موافق و هماهنگ باشد هدایت شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به گفته ابن سینا یادآور شد: منظور از تربیت کودک، رعایت پنج اصل، ایمان، اخلاق، نیکو، تندرستی و هنر و پیشه است.

**تربیت کودک باید از نخستین سال های عمر آغاز شود

وی با تأکید بر اینکه تربیت کودک باید از ساهای اولیه بدو تولد شروع شود گفت: الگوی اولیه تولد باید از زمانی که کودک زبان مادر را می فهمد ایجاد شود.

 وی همچنین خاطرنشان کرد: بهترین دوره تربیت کودک از آغاز تولد تا 6 سالگی است که این دوره تربیت در محیط خانه و خانواده است.

**آزادی عمل، لازمه رشد طبیعی کودک

دکتر کوشانفر با بیان اینکه برنامه تربیتی سال های اولیه کودک باید توأم با آزادی عمل باشد گفت: آزادی عمل و فراهم کردن وسایل جهت رشد طبیعی کودک باید با نظارت و دقت در محیط پیرامون باشد تا بتواند کودکان رات در مسیر مناسب خواسته هایش هدایت کند./ح


برچسب ها: استعداد ، کودک ، آزادی عمل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار