تاجيکستان دسترسي به بيش از صد پايگاه اينترنتي را در اقدامي که يک منبع دولتي آن را تمريني براي سرکوب مخالفان اينترنتي قبل از انتخابات سال آينده رياست جمهوري در اين کشور خواند مسدود کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به  نقل از خبرگزاري رويترز ؛ اينترنت تريبوني مهم براي مردم تاجيکستان است تا در زماني که انتشار روزنامه هاي محلي بسيار اندک و شبکه هاي تلويزيوني هم به شدت زيرنظر دولت هستند شکايات و انتقادات خود را از سياست هاي دولت بيان کنند.

امام علي رحمان رئيس جمهور شصت ساله تاجيکستان در نظر دارد در انتخابات سال آينده اين کشور مجددا رقابت کند.واحد ارتباطات دولتي تاجيکستان اعلام کرد اين واحد صد و سي و يک پايگاه اينترنتي خارجي و محلي را به منظور انجام عمليات فني مسدود کرده است.معاون اين واحد تاکيد کرد: اين فعاليت ها به احتمال قوي در مدت يک هفته پايان مي يابد.وي از بيان علت اين اقدام خودداري کرد.

يکي از مقامات بلندپايه دولتي تاجيکستان که خواست نامش فاش نشود گفت: دولت به واحد ارتباطات دستور داده است توانمندي خود را براي مسدود کردن همزمان دهها پايگاه اينترنتي بيازمايد .وي با اشاره اي واضح به انتخابات رياست جمهوري تاجيکستان اعلام کرد: اين اتفاقات به وقايع نوامبر سال دو هزار و سيزده مرتبط است.

تاجيکستان که اکثريت جمعيت آن را مسلمانان تشکيل مي دهند بعد از جنگ داخلي سال هاي هزار و نهصد و نود و دو تا نود و هفت همچنان ناپايدار است. اين کشور مسير انتقال اصلي مواد مخدر افغانستان به اروپا و روسيه است.تاجيکستان در ماه نوامبر نيز دسترسي به فيس بوک را مسدود کرد و اعلام کرد اين پايگاه اينترنتي باعث اشاعه «تهمت و افترا» درباره رئيس جمهور شده است. اما مقامات اين کشور به دنبال ابراز نگراني اتحاديه اروپا و آمريکا ممنوعيت دسترسي به فيس بوک را لغو کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار