رییس مجمع نمایندگان كردستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشاركت استان در مدیریت سدهای كردستان به ویژه سد گاوشان از افزایش سهم تخصیص آب استان خبر داد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  سنندج، مرادی با اشاره به برگزاری نشست مشترك با معاون وزیر نیرو و مدیران شركت آب منطقه ای، آبفا و آبفار كردستان گفت: یكی از دغدغه های اصلی چند سال اخیر مردم و مسوولان استان، دخالت كردستان در مدیریت سدهای استان بود که این مسئله جنبه عملیاتی پیدا كرد و می تواند زمینه را برای بهره مندی استان از منابع آبی موجود فراهم کند و در ادامه شاهد تخصیص آب بیشتری در حوزه كشاورزی به استان باشیم.
نماینده مردم شهرستان های سنندج، كامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی افزود: هم اكنون از مجموع سدهای در حال بهره برداری در كردستان اكثریت آنها از سوی استان های همجوار مدیریت می شوند این در حالی است كه تمامی این سدها در محدوده استان ساخته شده و آب آنها نیز از حوزه های آبخیز كردستان تامین می شود ولی در عمل بهره چندانی در این حوزه عاید استان نمی شود.
وی با اشاره به عدم دخالت كردستان در مدیریت سدهای ساخته شده ادامه داد: در حالی كه كردستان ظرفیت های بسیار خوبی در بخش كشاورزی در اختیار دارد به دلیل عدم تخصیص آب مورد نیاز، به خوبی از ظرفیت های این حوزه استفاده نمی شود كه با پیگیری های صورت گرفته قرار است سهم استان نیز از آب این سدها افزایش یابد.
 مرادی همچنین اضافهن کرد: تخصیص آب بیشتر به ویژه به روستاهای اطراف سدهای ساخته شده در كردستان از جمله سد گاوشان از مطالبات مطرح شده در این جلسه بود كه از سوی مدیران وزارت نیرو مورد قبول واقع شد.
مرادی با بیان اینكه باید مسوولان حوزه كشاورزی و آب منطقه ای كردستان در خصوص استفاده مناسب از این ظرفیت برنامه ریزی داشته باشند، گفت: ایجاد زیرساخت های لازم برای بهره برداری از این مهم باید به صورت ویژه مورد پیگیری قرار گیرد و با احداث خط های انتقال از این منابع آبی به شكل بهتری استفاده شود. /س
برچسب ها: کشاورزی ، آب ، دخالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.