رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تلاش آیت الله شهید مفتح و شهادت مظلومانه وی به عنوان شهید بصیرت، امروز در دانشگاه آزاد اسلامی جوانه زده و بصیرت و دانش دوبال پیشرفت دانشگاه از این منظر هستند.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران؛  مراسم اختتامیه "وحدت حوزه و دانشگاه" در واحد تهران مرکزی با قرائت پیام فرهاد دانشجو ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

در متن پیام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آمده است:دانشگاه آزاد اسلامی ایران در دوره جدید باشعارآموزش وپژوهش درمدارفرهنگ به پیش می رود.تجلی دانش اسلامی واخلاق اسلامی دردانشگاه با بهره برداری ازتفکرات ناب واصیل درحوزه های علمیه وخاستگاه اسلام ناب محمدی و تبعیت از ولایت فقیه ما را به سمت شکوفایی والاترین ومهم ترین شعار پیامبراعظم(ص) که همانا مصداق " انی بعثت لاتم مکارم الاخلاق " است می برد.  حضورطلبه های جوان که هم دارای تحصیلات دانشگاهی وهم تحصیلات حوزوی هستنددرهفته ی حوزه ودانشگاه دردانشکده های واحدتهران مرکزی به منظور ترویج شعار وحدت حوزه ودانشگاه نشان از نگاه مدیریت جدید به ترویج شعائر اصیل اسلامی دردانشگاه بامحوریت روحانیت اصیل است .

تلاش آیت الله شهید مفتح وشهادت مظلومانه وی به عنوان شهیدبصیرت امروز دردانشگاه آزاد اسلامی جوانه زد وبصیرت ودانش دوبال پیشرفت دانشگاه ازاین منظر هستند.بدینوسیله ازتلاش دست اندرکاران ،همکاران ،دانشجویان،استادان و فردوس حاجیان ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحدتهران مرکزی ونیز ازتلاش مجدانه  آیت الله مرعشی ریاست حوزه علمیه شفق و همکاران محترمشان که درهفته حوزه ودانشگاه درجهت تجلی وحدت حوزه دانشگاه تلاش کردندسپاسگزاری می کنم ."

  بر اساس این گزارش فردوس حاجیان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی در این مراسم در سخنانی با بیان اینکه آشتی بین تفکرات ،ایده ها و علوم مختلف از دغدغه های مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه همان بصیرت توام با دانش است.

حاجیان اظهار داشت: اگر ارتباط حوزه و دانشگاه صرفاً نمادین باشد فاقد ارزش است .

وی با تاکید بر درک درست از شرایط موجود اذعان داشت: خروجی وحدت حوزه ی علمیه ی شفق و دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی تاسیس دانشکده ی الهیات می باشد که به زودی در این واحد دانشگاهی ایجاد می شود.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی خاطرنشان کرد:دانشکده ی الهیات و معارف اسلامی با هدف ترویج تفکرات اسلامی و ارتباط با سایر ملل و ادیان در دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی تاسیس می شود.

حاجیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه ی انی بعثت مکارم الاخلاق تاکید کرد: برای تجلی اخلاق،به وحدت و تقوای حضور نیاز داریم .

وی گفت: درک درست از بصیرت و دانش همان  وحدت حضور و تجلی اخلاق عملی است و نقطه ی ثقل این دو وحدت حوزه و دانشگاه است.

این گزارش حاکی است، آیت الله سید جواد مرعشی رئیس حوزه ی علمیه ی شفق در این مراسم در جمع طلاب و دانشگاهیان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ی شهید مفتح اذعان داشت: اگر علما و دانشمندان تزکیه نفس نداشته باشند، علم و دانش آنها ، به اجتماع و مردم آسیب می رساند.

 وی با تاکید بر اینکه وحدت حوزه و دانشگاه باید به صورت عملی تجلی پیدا کند اظهار داشت:طلاب باید در کرسی های آزاد اندیشی دانشگاهها حضور یابند و به سوالات دینی دانشجویان پاسخگو باشند.

 رئیس حوزه ی علمیه ی شفق تاکید کرد: مشکلات و مسائل دینی دانشجویان بایدآسیب شناسی شود و آنچه که لازم است در اختیارشان قرار داده شود تا در حوزه ی دین و دین شناسی از مسیر اصلی خارج نشوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از نگاه عالمانه توام با بصیرت مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی فردوس حاجیان تقدیر کرد و گفت:از زمان حضور وی در دانشگاه پیوند حوزه و دانشگاه به صورت عملیاتی  و دراستای تحقق اهداف نظام ،تجلی یافته است.

در حاشیه  مراسم بزرگداشت  هفته ی وحدت حوزه و دانشگاه ،جمع کثیری از طلاب حوزه ی علمیه ی شفق تهران به سرپرستی آیت الله مرعشی با حضور در نمازخانه ی بصیرت واحدتهران مرکزی  با تهیه ی طوماری  از فعالیت های پژوهشی،آموزشی و تحول اداری فرهاد دانشجو حمایت کردند.

در این طومار آمده است، انتصاب مدیران شایسته و حافظان قرآن همچون  خجسته و مومن بالله  و نیز انتصاب چهره های بین المللی و جهانی  و جانباز چون فردوس حاجیان بیانگر نگاه ولایی و ارزشی و عالمانه ی ایشان است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار