پژوهشکده کشاورزی سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران و دانشکده زیست شناسی دانشگاه علوم تکنولوژی نروژ تفاهم نامه همکاری فی مابین امضا کردند.

محمدرضا سنجانی، رئیس پژوهشکده کشاورزی سازمان پژوهش های علمی صنعتی ایران در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران از امضای تفاهم نامه با دانشگاه علوم تکنولوژی نروژ خبر داد و گفت: این همکاری مشترک در زمینه های برگزاری تحقیقات مشترک، برگزاری دوره های آموزشی، سمینارها، پذیرش و تبادل اساتید، محققین و دانشجویان و اطلاعات مورد نیاز برای طرفین در زمینه های گیاهان دارویی، علوم دامی، شیلات، میکروالگ ها و صنایع غذایی است.  
 
وی افزود: این پروژه برای نخستین بار در دنیا منعقد شده و کلیه منافع معنوی و دستاوردها و مقالات منتج شده از این طرح به صورت مشترک میان سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران و دانشکده زیست شناسی دانشگاه نروژ خواهد بود.  
 
معاون پشتیبانی و منابع انسانی در ادامه گفت: براساس این تفاهم نامه اولین پروژه مشترک تعریف شده در زمینه استفاده از عصاره گیاهان دارویی برای رفع بیوفیلم های میکروبی و سیستم آبخوری واحدهای مرغداری در کشور نروژ انجام می شود چنانچه پژوهشکده کشاورزی سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران نیز با اعزام یک کارشناس متخصص از گروه گیاهان دارویی با مدرک دکتری به کشور نروژ به عنوان همکار طرح در اجرای این پروژه همکاری می کند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار