معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: تدریس معلمان ابتدایی بر پایه بازی است؛ چرا که بر اساس روانشناسی کودک، آموزش دانش‌آموزان ابتدایی نباید خیلی خشک و رسمی باشد.

معصومه معصومیان٬ معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این که برای یادگیری دانش آموزان پیش دبستانی و ابتدایی برنامه بازی یادگیری در نظر گرفته شده است؛ گفت: تدریس معلمان ابتدایی بر پایه بازی است؛ چرا که بر اساس روانشناسی کودک، آموزش دانش‌آموزان ابتدایی نباید خیلی خشک و رسمی بوده و باید در قالب بازی باشد.

وی افزود: برای افزایش مهارت معلمان برای آموزش و بازی، جشنواره‌ بازی یادگیری را داشتیم که اکثر همکاران در آن شرکت می‌کردند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان این که در تمام مناطق آموزش راهنمای بازی یادگیری برای معلمان وجود داشته است؛ ادامه داد: راهنماها معلمان را به سمت بازی یادگیری دانش آموزان هدایت کرده و به آن‌ها آموزش می‌دادند.

‎وی با بیان این که در پایان سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ و ۱۴۰۲-۱۴۰۳ از بازی‌های ارسال شده به دبیرخانه حدود ۵۰۰ بازی آموزشی انتخاب شده اند؛ تصریح کرد: در همین خصوص نمایشگاهی را برگزار کردیم تا معلمان به خصوص معلمان جدیدالورود از بازی‌ها دیدن کرده و از آن‌ها استفاده کنند. همچنین از آثار معلمان به نام خودشان کتاب‌ طراحی کردیم تا همه از آن استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار