اهداء اعضاء دو بیمار مرگ مغزی شده در بیمارستان منتصریه از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد لبخند زندگی را بر لبان هفت بیمار نیازمند به عضو نشاند .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، مسئول واحد فراهم آوری اعضاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت :‌ در سیصدو پنجاه و پنجمین (355) عمل اهداء عضو از زنده ياد فاطمه كليني 47 ساله ساكن شهرستان خواف روستاي چاهزول كه از بیمارستان 22بهمن آن شهرستان به واحد فراهم آوری اعضاء پیوندی در مرکز پیوند اعضاء دانشگاه مشهد معرفی شده بود، پس از رضايت خانواده وي و انجام مراحل تأييد مرگ مغزي در بيمارستان منتصریه تحت عمل جراحي اهداء عضو قرار گرفت .

خالقی اظهار داشت :‌کلیه های زنده ياد فاطمه كليني به خانم 27 ساله از خواف و خانم 32 ساله از تربت حيدريه که سالها از نارسائی کلیه رنج می بردند و با دیالیز تحت درمان بودند به صورت رایگان اهداء و پیوند شد.
وی با اشاره ب اینکه كبدزنده ياد در بيمارستان نمازي شيرازبه آقای 46 ساله ساكن اردبيل اهداء و پیوند شد خاطر نشان کرد :‌قرنيه نامبرده نيز به بيمارستان خاتم الانبياء مشهد جهت پيوند ارسال شد .
مسئول واحد فراهم آوری اعضاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت :‌همچنین در سیصدو پنجاه و ششمین (356) عمل اهداء عضو از زنده ياد نادر زهد قدسي45 ساله كه از بیمارستان قائم (عج) به واحد فراهم آوری اعضاء پیوندی در مرکز پیوند اعضاء دانشگاه مشهد معرفی شده بود، پس از رضايت خانواده وي و انجام مراحل تأييد مرگ مغزي در بيمارستان منتصریه تحت عمل جراحي اهداء عضو قرار گرفت .

خالقی اظهار داشت :‌کلیه های زنده ياد نادر زهد قدسي به خانم 43 ساله از سرخس و آقاي 54 ساله از مشهد که سالها از نارسائی کلیه رنج می بردند و با دیالیز تحت درمان بودند به صورت رایگان اهداء و پیوند شد.
وی گفت : ‌كبدزنده ياد در بيمارستان نمازي شيرازبه آقای 52 ساله ساكن تهران اهداء و پیوند شد/س  

برچسب ها: اهدا ، مرگ ، مغزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.