رويانيان خبرداد:

اسقاط 120 هزار خودرو بدون وام بانکی

رئيس ستاد حمل و نقل سوخت كشور با اعلام اينکه از ماه آینده سهمیه بنزین خودروهای تولیدی بالای 1800 سی سی قطع می شود از اسقاط 120 هزار خودرو بدون وام بانکی نيز خبرداد.

رويانيان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علت عمده آلودگی هوا را خودروها دانست و گفت: اگر چه کیفیت بنزین در کشور مطلوب نیست اما بنزین های جدید بهتر است.

وی افزود: از ماه آینده سهمیه بنزین خودروهای تولیدی بالای 1800 سی سی قطع می شود.

*هشدار رویانیان به موتورسیکلت ها:

فقط تا پایان سال فرصت پلاک گذاری ملی دارند

رویانیان از فرصت موتور سیکلت ها برای شماره گذاری ملی تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ظهر امروز رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت در جمع خبرنگاران گفت: تا پایان سال جاری احتمال حذف سهمیه بنزین موتور سیکلت هایی که شماره گذاری ملی نشده اند وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه پلاک گذاری ملی موتورسیکلت ها به امنیت جامعه کمک می کند ادامه داد: اکثر جرایم خرد با موتورسیکلت انجام می شود همچنین موتورسیکلت های بدون شماره ملی از بیمه محروم هستند.

وی در ادامه افزود: برنامه اجرای این طرح از اول دی ماه بود که تا پایان سال جاری به موتورسیکلت ها فرصت داده شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: از کل موتورسیکلت های موجود 7 میلیون سهمیه بنزین دارند که از این تعداد تنها 30 درصد دارای پلاک ملی هستند.

همچنین رویانیان در خصوص نوسازی ناوگان شهری و بین شهری گفت: دلیل بلاتکلیفی خودروهای اسقاطی عدم هماهنگی بین خودروسازی و پلیس است.

*اسقاط 120 هزار خودرو بدون وام بانکی

رویانیان در ادامه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 120 هزار دستگاه خودرو اسقاط شده در شرایطی که تسهیلات بانکی وجود نداشته است.

همچنین وی خاطر نشان کرد: رئیس ستاد حمل و نقل سوخت امسال از اول سال جاری 120 هزار دستگاه خودرو اسقاط و از ناوگان حمل و نقل شهری خارج شده اند این در شرایطی بوده که تسهیلات بانکی و همکاری خودروسازان وجود نداشته است.

وی در ادامه با اشاره به پایین آوردن سن تاکسی ها گفت: 30 هزار وام بانکی از بانک ها برای پایین آوردن سن تاکسی های برون شهری گرفته شده و اکنون 16 هزار تاکسی آماده اسقاط است.با این کار سن تاکسی های برون شهری به 3 سال کاهش پیدا می کند اما به دلیل ناهماهنگی خودروسازی و پلیس بلاتکلیف مانده است.

وی در ادامه اظهار داشت: اکنون 460 هزار کامیون فعال در کشور وجود دارد که از این تعداد 90 هزار آن باید در یک پروسه 3 ساله از رده خارج شوند و باید در سال جاری 20 هزار کامیون جدید را جایگزین می کردیم که با وجود تحریم ها و مشکلات خودروسازان محقق نشده است.

رویانیان خاطر نشان کرد: در راستای توسعه حمل و نقل عمومی 7 شهر برتر نیز معرفی شده اند که به ترتیب مشهد، شیراز،قم،قزوین،اردبیل و زنجان قرار دارد که یکی از آیتم های معرفی این شهرها دوچرخه سواری بوده است./ل


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار