رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اولین قدم در بازگشت تعادل به جامعه را برگزاری انتخابات آزاد، شفاف و قانونی خواند و گفت: با تحقق این امر، همه نیروهای سیاسی فعال و مردم به نتیجه بیرون آمده از صندوق‌ها تمکین کرده و با همکاری و یاری‌رسانی به دولت، مشکلات و معضلات کشور به یاری خداوند برطرف خواهد شد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار جمعي از اعضاي انجمن اسلامي ادوار دانشگاه‌هاي تهران و تبريز، ارائه تحليل درست و واقع‌بينانه از تحولات انقلاب اسلامي ايران را لازمه رسيدن به تصميم صحيح براي ادامه راه نظام اسلامي خواند و با بيان نقش نيروهاي مؤثر در پيروزي انقلاب اسلامي ايران و پس از آن گفت: اگرچه نيروهاي سياسي با سلايق گوناگون در انقلاب نقشي مهم داشتند، اما ملات و مبناي اصلي شكل‌گيري انقلاب اسلامي علي‌رغم تفاوت‌هاي قومي و فرهنگي، عشق و علاقه عموم مردم به اسلام و مكتب اهل بيت(ع) و نيز انتظار پيشرفت و توسعه در جهان پُرشتاب معاصر بود و همين امر موجب جلوداري حوزه‌هاي علميه و نيروهاي مسلمان در مبارزات عليه شاه به رهبري امام راحل(ره) شد.

هاشمي رفسنجاني به ريزش‌هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي اشاره كرد و با بيان اينكه طبيعت انقلاب ها با افراط و تفريط عجين است، تصريح كرد: انقلاب اسلامي ايران نيز از اين مقوله مبرّا نبود، چنان كه با شكل‌گيري نظام جمهوري اسلامي ايران، بسياري از گروهها كه با خواست مردم همراه نبودند و افكار افراطي داشتند، از صحنه حذف شدند.

وي در ادامه به وضع جامعه و فضاي سياسي كشور در دوران دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: جنگ تحميلي موجب شد جناح‌هاي گوناگون حاضر در صحنه نظام اسلامي اختلاف‌ها را به حداقل برسانند و تحت رهبري حضرت امام(ره) به خوبي و با پيروزي از دفاع مقدس خارج شوند.

هاشمي رفسنجاني به بروز اختلافات پس از پايان جنگ تحميلي اشاره كرد و با اشاره به حساسيت اوضاع اقتصادي، سياسي و بين‌المللي كشور در آن مقطع گفت: بازسازي كشور و رفع محروميت‌هاي جامعه ايجاب مي‌كرد كه از تمام نيروهاي دلسوز كشور اعم از چپ و راست و تندرو و كندرو براي ساختن بنيان‌ها و توليد و اقتصاد كشور استفاده شود و اين امر سبب شد، دولتي نسبتاً متعادل شكل بگيرد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به اين شبهه كه چرا ريشه اختلاف، تضاد و انحراف از ابتدا در نظام جمهوري اسلامي خشكانده نشد، وجود اختلاف و تضاد را طبيعي و موجب پويايي جامعه خواند و تصريح كرد: در هيچ دوره از انقلاب و نظام اسلامي بنا نبود كه نيروهايي كه قصد خدمت داشتند، علي‌رغم اختلاف سلايق آرا حذف شوند، بلكه هنر حضرت امام و انقلابيون، حفظ همه نيروهاي در صحنه بود مگر اينكه بر ضد انقلاب و نظام، دست به اسلحه ببرند و چنين شد كه گروههايي نظير منافقين و فدائيان خلق از صحنه انقلاب حذف و نيروهاي چپ و راست و متعادل‌ها حفظ و با مديريت بنيانگذار جمهوري اسلامي و رهبر معظم انقلاب تا پايان دولت اصلاحات حفظ شدند.

هاشمي رفسنجاني با اشاره به نقش متعادل‌كننده حضرت امام(ره) و سپس رهبري معظم انقلاب ميان نيروها و دلسوزان جامعه از جناح‌ها و سلايق گوناگون، حفظ تعادل و توازن ميان نيروهاي سياسي را ضامن پويايي و رشد و پيشرفت كشور خواند و افزود: حذف برخي گروهها با سلايق سياسي مختلف هيچ‌گاه به صلاح كشور نبوده و راه درست اداره جامعه هم بازگشت به تعادل و پرهيز از حذف دلسوزان و وفاداران به انقلاب و قانون اساسي است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام حفظ نيروها و دلسوزان واقعي كشور از سلايق گوناگون را هنر اداره كشور خواند و گفت: راه درست و واقع‌بينانه اين است كه تعادل را به جامعه باز گردانيم و اين امر شدني و قابل تحقق است.

هاشمي رفسنجاني اولين قدم در بازگشت تعادل به جامعه را برگزاري انتخابات آزاد، شفاف و قانوني خواند و گفت: با تحقق اين امر، همه نيروهاي سياسي فعال و مردم به نتيجه بيرون آمده از صندوق‌ها تمكين كرده و با همكاري و ياري‌رساني به دولت، مشكلات و معضلات كشور به ياري خداوند برطرف خواهد شد.

در ابتداي اين ديدار برخي از حاضران به تشريح فضاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي كشور و نيز اوضاع دانشگاه‌هاي كشور پرداخته و خواستار رهنمودهاي آيت‌الله هاشمي رفسنجاني براي آينده كشور شدند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار