مسئول برنامه مبارزه با ایدز مرکز بهداشت خراسان‌رضوی گفت: وجود بعیض های اجتماعی، بزرترین مشکل بیماران مبتلا به ایدز است.




به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، علی حسین‌پور با بیان این مطلب گفت: در میان افراد مبتلا به ایدز افرادی هستند که به دلایل ناشناس به ایدزمبتلا شده‌اند و یا مادرزاد با این بیماری به دنیا آمده‌اند لذا نمی توان به آنها نیز به چشم یک فرد بزهکار و مجرم نگاه کرد.

وی با اشاره به راه‌های انتقال بماری ایدز خاطرنشان کرد: این بیماری از راه بوسه‌های ساده ب روی پوست سالم انتقال پیدا نمی‌کند ولی ممکن است از راه بوسه‌های موجود در تماس جنسی انتقال پیدا کند و افراد باید در این زمینه نیز اصول احتیاطی را رعایت کنند.

مسئول برنامه مبارزه با ایدز مرکز بهداشت خراسان‌رضوی ادامه داد: در دنیا به دلیل مشکلاتی که در مردان به وجود می‌آید بیشتر مبتلایان خانم‌ها و کودکان تازه متولد شده هستند که رفتارهای پرخطر نداشته اند ولیاز طریق اعضای خانواده و تماس‌های مانند بوسیدن زخم‌ها و یا مواردی شبیه این به این بیماری مبتلا شده‌اند.

حسین‌پور با اظهار امیدواری نسبت به بالاتر رفتن فرهنگ رفتار با بیمار در جامعه خاطرنشان کرد: امید می‌رود مانند رفتاری که با بیماران مبتلا به بیماری اعتیاد در جامعه نهادینه شده است در مورد بیماری ایدز نیز نهادینه شود و افراد به این بیماران به چشم مجرمان نگاه نکنند.

وی در ارتباط با راه‌های کنترل بیماری ایدز اظهار کرد: یکی از راه‌های مهم کنترل بیماری ایدز راه دادن این افراد به گروه‌هاو رفتار عادی با آنان به مانند سایر انسان‌ها است.

حسین‌پور با اشاره به وجود مراکز مشاوره در سطح شهر مشهد برای مشاوره و انجام آزمایشات برای شناسایی افراد مبتلا به ایدز افزود: کلینیک اصلی مشاوره این افراد در خیابان سناباد واقع شده است و به تبعه آن یک سری پایگاه‌های مشاوره در مراکز بهداشت دیگر ازجمله مرکز بهداشت ثامن، 5 و 1 تعبیه شده است/س 

برچسب ها: تبعیض ، اجتماع ، ایدز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.