نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی با بیان پیشرفت فیزیكی 65 درصدی اجرای محور چهارخطه بروجن به مباركه، شتاب بخشی به اجرای این طرح را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

امیرعباس سلطانی افزود: عملیات اجرایی این محور ارتباطی 42 كیلومتری، از سال 1380 آغاز شده و باتوجه به اهمیت استراتژیك آن، اجرای آن تكمیل نشده است.

وی اضافه كرد: اجرای این مسیر در سفرهای دور اول و دوم رئیس جمهوری و هیات دولت به چهارمحال وبختیاری تصویب شده است ولی هنوز به بهره برداری نرسیده است، در حالی كه بخشی از این محور كه در محدوده استان اصفهان است، پیشرفت مطلوبی دارد و در بسیاری از بخش ها به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: با توجه به اینكه جاده های شهرستان بروجن از راه های مهم مواصلاتی غرب كشوراست و هم اكنون مشكلات ترافیكی زیادی دارد، رسیدگی به مشكلات این محور در اولویت برنامه های مسوولان راه سازی استان قرار گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان مردم استان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وجود گردنه 'قامشلو' به طول دو كیلومتر در مسیر مباركه - بروجن، مهم ترین عامل مشكلات ترافیكی و نقطه حادثه خیز در بالا رفتن تصادفات در این محور است.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی تصریح كرد:عملیات اجرایی كاهش سطح گردنه به منظور افزایش دید راننده ها و كاهش تصادفات باید با سرعت بیشتری پیگیری و اجرا شود.

سلطانی با بیان اینكه برای حذف این نقطه حادثه خیز و كاهش سطح گردنه بیش از شش میلیارد ریال برآورد هزینه شده است، تصریح كرد: در سفر مهرماه معاون پارلمانی وزیر راه و شهرسازی به بروجن و دیدار از این مسیر، قول مساعد پرداخت اعتبار مورد نیاز داده شد.

وی ادامه داد: در ابتدای مسیر چهارخطه جاده بروجن- لردگان، مسیر بروجن تا گندمان پرترافیك ترین و حادثه خیز ترین مسیر است كه بر خلاف اینكه عملیات اجرایی طرح به اتمام رسیده است، نصب تابلو و بهره برداری از این محور انجام نشده است.

شهرستان بروجن، با 119 هزار نفر جمعیت، از شهرستان های هفتگانه استان چهارمحال و بختیاری است که مرکز آن ( شهر بروجن، با بیش از 52 هزار نفر جمعیت ) در فاصله 62 کیلومتری شهرکرد ( مرکز این استان ) واقع گردیده است. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.