تئاتر با فداکاری هنرمندان زنده و ستایش تئاتر، ستایش انسان است و او برای تعالی بخشیدن به خود و روانش به منظور بهتر دیدن از تئاتر بهره می برد.

حمیدرضا نعیمی نویسنده و کارگردان تئاتر که این روزها نمایش "درخشش در ساعت مقرر" را در تالارقشقایی تئاترشهر به صحنه دارد، در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبر نگاران در خصوص این اثر گفت:  این نمایش بر اساس یک واقعه تاریخی نوشته شده و به نسل کشی مسلمانان  در سارایوو و کوزوو بوسنی و هرزگوین در سال 1994 برمیگردد. 
وی افزود: در آن دوره که اروپا دچار این بحران شده بود، کسی به نام "سوزان سانتاگ"، به سارایوو میرود و تصمیم می گیرد در آن بحران به وسیله تئاتر تاثیرگزار بوده و سکوت جهانی را بشکند. 
نعیمی تصریح کرد: در آن زمان کشور ما کمک های بسیاری به بوسنی کرد، اما کشورهای بزرگی مثل امریکا، سیاست سکوت را در پیش گرفت. 
این کارگردان ادامه داد: آن زن در آن زمان نمایش "در انتظار گودو" اثر ساموئل بکت را با بازیگران زن اجرا کرد که کار بزرگی بود. 
نعیمی گفت: خوشبختانه تا این لحظه این اثر با مشکلی از نظر نظارتی رو به رو نشده است و گروه بر اساس تیپ قرارداد دارد. 
وی در رابطه با ضرورت اجرای این نمایش و پیام انسانی که در آن است، اظهار داشت: مسئله تئاتر برای اکثر کشورهای دنیا مسئله ای حل شده است، به نظرم ضرورت اجرای چنین نمایشی در جامعه ما ضروری است. 
نعیمی گفت: در دنیا هر نمایشی با هر نوع نگاهی اجرا شده و مورد حمایت قرار می گیرد، همچنین برای یک اثر نمایشی با وجود بحران های اقتصادی، بیشترین پول داده می شود اما متاسفانه این مسئله در کشور ما با مشکل مواجه است زیرا هنوز تئاتر را شغل نمی دانند. 
وی اضافه کرد: در اینجا تئاتر با فداکاری هنرمندان زنده است، ستایش تئاتر ستایش انسان است و او برای تعالی بخشیدن به خود و روانش به منظور بهتر دیدن از تئاتر بهره می برد. 
این کارگردان بیان کرد: اجرای  این اثر نمایشی تا 26 دی قطعی است و امکان اینکه در جشنواره فجر هم شرکت کند وجود دارد اما هنوز مشخص نیست. 
گفتنی است؛ نمایش "درخشش در ساعت مقرر" هر روز ساعت 19 در تالار قشقایی تئاتر شهر به صحنه می رود. /ص
 
 
 
 

برچسب ها: تئاتر ، نمایش ، تالار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار