يك قطعه عقاب شكاري ناياب كه زخمی شده بود پس از بهبودی به آغوش محيط طبيعي بازگردانده شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان راننده اداره راه و شهرسازی شهرستان چادگان در حین انجام برفروبی جاده در 5 کیلومتری جاده چادگان به اصفهان یک قطعه عقاب شکاری نایاب با بال زخمی مشاهده کرد و به منزل برد و طی مدت 10 روز با هزینه شخصی این پرنده را مداوا و با هماهنگی محیط زیست شهرستان به آغوش طبیعت برگرداند.

جمشیدآقائی دراین زمینه گفت: از محیط زیست میخواهم با شکارچیان بی رحمی که قصد شکار اینگونه پرندگان نایاب را دارند به شدت برخورد کنند.

وي در ادامه با قدرداني از تلاشگران عرصه محيط زيست و محيط‌بانان عاشق به طبيعت گفت: عشق به طبيعت در وجود انسان‌ها نهادينه است و بايد تلاش كنيم همه ما به شايسته‌ترين نحو از نعمت‌هاي خدادادي استفاده كنيم و جلوي سوء استفاده آن را بگيريم.

مجتبی حاجتی کارشناس محیط زیست اين شهرستان اظهار داشت: اين پرنده كه از گونه نادر عقاب شكاري است

که بااصابت گلوله شکاری ازناحیه بال دچار جراحاتي شده بود كه این دوستدار طبیعت به مداواي آن پرداخت و بعد از سپري شدن ايام نقاهت به مركز محیط زیست تحويل و سپس در آغوش طبيعت رها شد.

وي ادامه داد: اين پرنده شكاري در مناطق كوهستانی كم گياه و خشك گذران زندگي مي‌كند كه به نظر مي‌رسد با گم كردن مسير خود به منطقه شهری نزدیک شده بود كه به وسيله شكارچيان آسیب دید.

حاجتی خاطرنشان كرد: اين پرنده بومي ايران است و در لبه پرتگاه‌ها و درختان بلند آشيانه مي‌سازد.

وی اضافه كرد: عقاب طلايي از جمله پرندگان حفاظت شده است كه گاه افراد سودجو با شكار آن اقدام به دست‌آموزي و تربيت آن مي‌كنند كه بايد با كمك همياران محيط زيست جلوي اين كار گرفته شود./س

برچسب ها: اصفهان ، بازگشت ، عقاب ، نایاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.