کارگروه صنعت و بازار ستاد توسعه فناوری نانو با همت بخش خودرو خود و با همکاری گروه صنعتی ساپکو موفق به ساخت ماشین خودرو با استفاده از فناوری نانو با قابلیت های فراوان شدند.

مهندس سید یاسر، دریاباری کارشناس گروه خودرو کارگروه صنعت و بازار ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در خصوص خودرو نانویی در گفتگو با خبرنگار فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت:  خودرو نانویی به همت کارگروه صنعت و بازار و با همکاری گروه صنعتی طراحی، مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو (ساپکو) با 16 قطعه بهینه تولید شده با فناوری نانو ساخته شده است.

وی در ادامه افزود: از جمله زمینه های کاربردی فناوری نانو در خودروی نانویی می توان به جایگزین کردن نانو کامپوزیت با قطعات پلیمری همچون جایگزین لوله های تک لایه سوخت با لوله های سه لایه موجود، افزایش مقاومت هاوزینگ چراغ های جلو و عقب، قاب پروانه فن، مخزن جنب بخارات بنزین و باک و بکارگیری فناوری نانو در فیلتر هوا، کاتالیست و جاذب آلاینده های حاصل از سوخت ناقص همچون مونوکسید کربن و تبدیل آن به دی اکسید کربن اشاره داشت.

مهندس دریاباری اظهار داشت: از خصوصیات این ماشین می توان به صرفه جویی در مصرف سوخت، عدم آگاهی محیط زیست و ایمنی بالا اشاره و قابل ذکر است که 30 درصد قطعات این ماشین هم اکنون در کشورمان به تولید انبوه رسیده اند.

کارشناس گروه خودرو کارگروه صنعت و بازار ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در پایان عنوان کرد: ستاد نانو با هدف معرفی ستاد نانو، حمایتها و عملکردهای ستاد در راستای آشنایی صنایع با فناوری نانو و کمک به صنایع برای ورود به این حوزه از فناوری و همچنین معرفی کاربردها و توانائی های بالای فناوری نانو مرتبط با حوزه صنعتی و همچنین کمک و کاهش و جذب ارزبری خارجی در صنعت مورد نظر در نمایشگاه های مختلف حضور پیدا می کند./ح
برچسب ها: خودرو ، نانو ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار