طرح پژوهشی دانشجوی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان " بررسی و تولید رادیوایزوتوپ پرازئودیمیوم-142" ، رتبه سوم پژوهش های کاربردی را در چهاردهمین جشنواره جوان خوارزمي کسب کرد .

 به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات ،  محمدرضا خسروی بخت دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی هسته ای گرایش پرتوپزشکی این واحد دانشگاهی با طرح پژوهشی خود با عنوان "بررسي و توليد راديوايزوتوپ پرازئوديميوم -142 " توانست در چهاردهمین جشنواره جوان خوارزمی ، رتبه سوم پژوهشهای کاربردی را در حوزه زیست فناوری و علوم پایه پزشکی کسب کند.

وی در رابطه با این طرح خود گفت: به دلیل حصول نتایج رضایت بخش و انطباق محاسبات تئوری و اندازه گیری های عملی پرتوها، می توان چشم انداز روشنی جهت بهرمندی از Pr-142 در پرتودرمانی و پزشکی هسته ای متصور شد.

همچنین بیش از 10 مقاله ISI از این طرح منتشر و در چند ماه اخیر، محمدرضا خسروی بخت از سوی سردبیران تعدادی از مجلات معتبر ISI در حوزه های پزشکی هسته ای، پرتودرمانی و فناوری نانو به عنوان داور برگزیده شده است.

لازم به ذکر است که این طرح با راهنمایی دکتر مهدی صادقی ازپژوهشكده تحقيقات كشاورزي، پزشكي و صنعتي و دکتر سید جواد احمدی رئیس پژوهشکده چرخه سوخت پژوهشکده علوم و فنون هسته ایی سازمان انرژی اتمی ایران در طی دو سال انجام شده است./ح

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار