با وجود اینکه شهرک نشینان باغهای مرکبات فلسطینی ها را به آتش کشیدند و شعارهای نژادپرستانه روی دیوارها نوشتند، تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد رژیم صهیونیستی به علت ارتکاب جنایت شهرک سازی در فلسطین محاکمه خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الجزیره ؛ نبیل ابوردینه سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار داشت رژیم اسرائیل بالاخره به علت جنایتهای خود در زمینه شهرک سازی در سرزمینهای فلسطینی محاکمه خواهد شد. وی افزود: شهرک نشینان و دولت اسرائیل باید بدانند به اتهام شهرک سازی و شهرک نشینی محاکمه خواهند شد و یک آجر هم از واحدهای مسکونی آنها در این شهرکهای نژادپرستانه سالم نخواهد ماند و تمام شهرکهای آنها در کرانه باختری و شرق قدس که پایتخت فلسطین است نابود خواهد شد.

این اظهارات ابوردینه در پاسخ به اعلام موافقت اسرائیل با طرحهای جدید شهرک سازی در جنوب کرانه باختری به عنوان گام اول اجرای طرح اسرائیلی بیان شد.این در حالی است که ایهود باراک وزیر جنگ اسرائیل روز چهارشنبه با اجرای طرح ساخت 523 واحد مسکونی جدید در شهرک گفعوت که در مجموعه شهرکهای «غوش عتصیون» درجنوب بیت لحم قرار می گیرد موافقت کرده است. به گزارش روزنامه یدیعوت آحارونوت ، شهرک صهیونیست نشین گفعوت در پایان کار به شهر کاملی تبدیل خواهد شد و موافقت باراک با طرح جدید گام اول برای ساختن شهری جدید است.

همچنین کمیسیون برنامه ریزی و ساخت شهرک های صهیونیستی چندی پیش با ساخت 1500 واحد مسکونی جدید در شهرک صهیونیست نشین «رمات شلومو» در شمال قدس موافقت کرده بود.
از سوی دیگر مسئولان برجسته در حزب لیکود اسرائیل به ریاست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل اعتراف کرده اند که سیل شهرک سازی های جدید که مناطق زیادی را در کرانه باختری و شرق قدس فرا گرفته است فقط با هدف مجازات تشکیلات خودگردان و جنبش حماس نیست بلکه بطور مستقیم با تبلیغات انتخاباتی آینده اسرائیل در ارتباط است.
برچسب ها: شهرک ، محاکمه ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار