دیده بان حقوق بشر روز پنجشنبه اعلام کرد حملات رژیم صهیونیستی به خبرنگاران و تجهیزات رسانه ها در باریکه غزه که ماه گذشته هنگام حمله هشت روزه این رژیم به این منطقه صورت گرفت، نقض آشکار قوانین جنگ بوده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس،‌ اسرائیل یافته های دیده بان حقوق بشر را تکذیب و ادعا می کند ارتش این رژیم در حمله به غزه به قوانین بین المللی پایبند بوده است.
در بخشی از گزارش دیده بان حقوق بشر آمده است: چهار مورد حمله اسرائیل به خبرنگاران و تجهیزات رسانه ای به دلیل هدف قرار دادن غیر نظامیان و وسایل غیر نظامی، قانون جنگ را نقض کرد. اسرائیل اصرار دارد این چهار حمله علیه اهداف نظامی قانونی صورت گرفتند اما هیچ اطلاعات خاصی برای اثبات این ادعا ارائه نکرده است.
"سارا لیا ویتسون" از مقامات دیده بان حقوق بشر گفت: اینکه اسرائیل بگوید یک خبرنگار، یک جنگجو و دفتر تلویزیون مرکز فرماندهی نظامی است، کافی نیست. خبرنگارانی که حماس را تحسین می کنند و شبکه های تلویزیونی که حمله به اسرائیل را تشویق می کنند شاید تبلیغاتچی باشند اما بر اساس قوانین جنگ آنها اهداف قانونی به حساب نمی آیند.
بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر در حملات اسرائیلیها به رسانه ها و خبرنگاران، دو تصویربردار فلسطینی کشته و 10 کارمند رسانه ای زخمی شدند ضمن اینکه به چهار دفتر رسانه ای خساراتی وارد شد. در این حملات یک کودک نوپا که محل زندگی او نزدیک به یکی از دفاتر بود نیز کشته شد.
یکی از ساختمانهایی که مورد حمله نیروهای اسرائیلی قرار گرفت، ساختمان نعمه بود که دفتر خبرگزاری فرانسه در یکی از طبقات آن است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار