ستاره هاي فوتبال در کنار همه توانايي ها و خلاقيت هايشان، نقاط ضعفي هم دارند البته اغلب اين نقاط ضعف به واسطه وجود نقاط متعدد قوت، چندان به چشم نمي آيد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، نقاط ضعف در هر بازيکني اجتناب ناپذير است، يک مهره فوتبال هر چقدر هم خاص و توانمند باشد بالاخره در موردي با مشکل مواجه مي شود.

اين مشکل مي تواند ناشي از قد کوتاه، قدرت بدني کمتر، سرعت پائين تر، ضعف در تکنيک خاص گلزني و يا ... باشد.

مشکلات و ضعف هاي کوچک ستاره هاي فوتبال اغلب به چشم نمي آيد، آنها ماهرانه مي توانند يک ضعف خود را با چند نقطه قوت بپوشانند.

شايد مشهورترين ستاره اخير فوتبال کسي نباشد جز مسي، مهره اي که با داشتن سرعت خلاقيت و تکنيک سبک بي نظيري از فوتبال را به رخ همگان مي کشد، مسي در کنار همه استعدادهاي بي نظيرش بر روي زمين مسابقه به علت قد کوتاهش در نمايش هاي هوايي چندان کارآمد نيست، اين مسئله البته در بيشتر قد کوتاهان فوتبال ديده مي شود اما حرکات هوايي تنها بخشي از خلاقيت هاي يک فوتباليست است و علاوه بر آن در بعدهاي ديگر مي تواند جبران شود کما  اينکه مسي هم راه هاي گلزني را از طريق ديگر به  خوبي بلد است.

* ضعف بدني

ضعف بدني يکي از مهمترين نقاط ضعف بسياري از ستاره هاي فوتبال است، تصور کنيد بازيکني استعداد توانايي و خلاقيت فوق العاده اي داشته باشد و به علت ضعف بدني نتواند همه آن ها را نمايش دهد.

نمونه بارز چنين فوتباليست هايي ژاوي هرناندز، آندرس اينيستا- رابين فن پرسي و تا حدي وين روني مي باشد.

بازيکناني که اگر اين نقطه ضعف خود را از راه اصولي رفع کنند شايد به  مراتب بيش از امروزشان پيشرفت کنند.

* خودخواهي

خودخواهي در فوتبال اگرچه در بسياري از موارد باعث گلزني مهره فوتبال مي شود ولي در مجموع به علت گروهي بودن فوتبال، يک نقطه ضعف محسوب مي شود.

بارزترين نمونه خودخواهي کريستيانو رونالدو مهره پرتغالي رئال مادريد است، رونالدو در کنار همه نقاط فوق العاده مثبت خود به طور ذاتي بازيکن خودخواهي است.

نيمار ستاره جوان فوتبال در برزيل نيز در کنار همه نکات مثبتش اعم از تکنيک سرعت و دقت بازيکن خودخواهي است، خصلتي که در بسياري از ستاره ها ديده مي شود.

* ضعف در تکنيک هاي خاص گلزني

ضعف در تکنيک هاي خاص گلزني اغلب در ستاره ها با انواع ديگري از تکنيک ها جبران مي شود، مثلا در همين مسي که پيش نيز عنوان کرديم ضعف در روش هاي گلزني با سر وجود دارد يا در مورد سرخيو آگرو نيز ضعف در شوت زني از راه دور و يا گل از راه دور ديده مي شود.

* عدم ظرافت

ظرافت به بازي يک فوتباليست جذابيت مي دهد ضمن اينکه ادغام توانايي هاي فوتبال و تکنيک هاي متفاوت با هم را ممکن مي سازد به طور مثال از زلاتان ابراهيموويچ انتقاد مي شود که چرا ظرافت کافي را به خرج نمي دهد، در حالي که هم سرعت دارد و هم تکنيک.

* زمين خوردن

زمين خوردن نيز يکي از ضعف هاي مهم است مثلا رونالدو با اينکه بسيار تکنيکي و خاص عمل مي کند ولي ضعف در زمين خوردن دارد، داويد سيلوا نيز در مبارزت تن به تن جا مي ماند و به زمين مي خورد./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار