رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: ما بر اساس اقبال دانش‌آموزان از رشته‌های تحصیلی پر‌طرفدار نظیر دندانپزشکی و داروسازی در صدد توسعه این دانشکده‌ها هستیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / فرهاد پور‌فرضی در جلسه شورای آموزش و پرورش اظهار داشت:‌ ما گسترش رشته‌های پر‌طرفدار از طرف داوطلبان کنکور را در گروه علوم تجربی به ویژه پزشکی در دستور کار قرار دادیم و سعی کردیم دانشکده‌های دندانپزشکی و داروسازی را در این استان راه‌اندازی کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خاطرنشان کرد: ما در اکثر رشته‌های پر‌طرفدار گزینش و پذیرش بومی داریم هر چند که از استان‌های آذربایجان شرقی و غربی نیز تعدادی داوطلب کنکور و پذیرفته شده مشغول تحصیل هستند.

پور‌فرضی توسعه دانشکده‌ها و زیر‌مجموعه‌های دانشگاه پزشکی را در شهرهای مختلف یادآور شد و گفت: در همین ارتباط در شهرستان گرمی دانشکده پرستاری و در مشگین‌شهر آموزش عالی سلامت را دایر کردیم.

وی از صدور مجوز برای راه‌اندازی دانشکده آموزش سلامت سبلان در پارس‌آباد خبر داد و بیان داشت: با توجه به اینکه وزارت بهداشت در احداث ساختمان و راه‌اندازی دانشکده‌ها با مشکل اعتباری و بودجه‌ای روبه‌رو است اگر مسئولان شهر، استان و خیرین کمک کنند ما آمادگی داریم در شهرهای استان دانشکده‌های اقماری‌مان را افزایش دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از افزایش 25 درصدی ورودی دانشجویان در رشته‌ها و دانشکده‌های مختلف خبر داد و افزود: قرار شده است فرمانداران و ائمه جمعه مشگین‌شهر و پارس‌آباد با کمک خیرین فضایی را ایجاد کنند تا بتوانیم دانشکده اقماری دانشگاه علوم پزشکی را در آن شهرستان‌ها راه‌اندازی کنیم.

پور‌فرضی از آموزش و پرورش خواست تعداد رشته‌های پر‌طرفدار و گرایش داوطلبان را به صورت جامع مورد بررسی قرار داده و به دانشگاه‌ها اعلام کنند که در کدام رشته‌ها امکان توسعه وجود دارد.

وی تصریح کرد: ‌ما در حال حاضر در برخی دانشگاه‌ها با افزایش صندلی پذیرش دانشجو روبه‌رو هستیم اما از داوطلبان و دانشجویان خبری نیست که گاه مجموعه‌های آموزشی مجبور می‌شوند بدون کنکور پذیرش کنند/س 

برچسب ها: اردبیل ، راه ، اندازی ، رشته ، مقبول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.