شهردار منطقه 6 شهرداری مشهد از 36 هزار مترمربع نقاشی دیواری از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.




به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  شهرام کریمی صبح امروز در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد: بیش از 470 میلیون ریال اعتبار صرف این میزان نقاشی دیواری منطقه 6 شده است.

وی اقدامات زیباسازی منطقه را گسترده ارزیابی و عنوان کرد: غیر از مواردی که مربوط به استقبال از بهار در نوروز 91 بوده است از ابتدای سال بیش از 15 هزار مترمربع نقاشی دیواری اجرا شده است که 500 مترمربع آن در زمین ورزشی شهید بهشتی صورت گرفته است.

به گفته کریمی، 6 هزار متربع نقاشی دیواری سطح دو در معابر، مدارس و دیواره بوستان های واقع در سطح منطقه از اقدامات مهم معاونت فرهنگی منطقه طی 8 ماهه نخست سال جاری است که شامل دیوارنویسی نیز می باشد.

وی افزود: در همین راستا دیواره بوستان‌های رجا، ارغوان، بهشت و پارک خطی شهرک شیرین به نقش‌هایی زیبا آراسته شد که با استقبال شایان توجه شهروندان منطقه روبرو شد.

کریمی نگاه نو مسئولان و اجرای خلاقانه هنرمندان در این حوزه را طی سال‌های اخیر، متاثر از رشد فرهنگ بصری و دید هنری مردم دانست و خاطرنشان کرد: ارائه آثاری از سر فکر و اندیشه، موجب رشد و نوآوری در آن از یک سو و اقبال عمومی از سویی دیگر می‌شود.

شهردار منطقه 6 همچنین با تاکید به اهمیت‌بخشی نقاطی از منطقه که به لحاظ برخورداری، از امکانات کمتری برخوردارند تصریح کرد: اولویت‌ها بر اساس نیازسنجی‌های صورت گرفته در مدارس، مساجد و اماکن عمومی پرتردد انجام می‌شوند و در این بین مصوبات شورای اجتماعی محلات نیز نقش بسزایی ایفا می‌کنند.

کریمی در پایان اظهار داشت: نقاشی‌های دیواری سطح سه اجرا شده در مسجدالرضا(ع)، کتابخانه نواب، پایانه ابریشم، حاشیه صدمتری، امیرآباد و خیابان‌های کشاورز، چمن و شیرودی متراژی بالغ بر10 هزار مترمربع را به خود اختصاص داده‌اند که این امر حاکی از تقاضا و درخواست عموم شهروندان است./ج1

برچسب ها: مشهد ، شهردار ، هنرمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.