رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: حدود 40 درصد گردشگری دنیا دینی و مذهبی است كه در اين راستا آموزش لازم برای تکریم زائران در اولویت برنامه‌های جذب گردشگران قرار دارد زیرا برخورد مناسب سبب جذب گردشگران می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومي بيمارستان فوق تخصصي ‌رضوي، سید حسن علم الهدایی در آستانه سومين كنفرانس‌ بين‌المللي گردشگري سلامت کشورهای اسلامی گفت: حدود 40 درصد گردشگری دنیا دینی و مذهبی است و کشور ایران دارای مزایایی مانند مرجع شریف امام رضا(ع) است که سبب جذب گردشگران از کشورهای اسلامی می شود.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی افزود: گردشگران خارجی نیازهای متفاوتی دارند و برخی برای زیارت و برخی نیز برای تفریح و دیدن آثار باستانی به ایران سفر می کنند.

علم الهدایی با اشاره به مراكز تفريحي و گردشگري ايران گفت: گردشگران بسياري از جنوب شرق آسيا براي ديدن مراكز باستاني به كشور مي آيند اما عمده گردشگري در ايران گردشگري ديني است.

وی تاكيد كرد: برای اسكان گردشگران مراكز اقامتي در درجه‌هاي مختلف براي هر نوع گردشگري ساخته شود و حمل و نقل نیزمورد توجه قرار داده تا سبب ترغیب گردشگران به کشور شود.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی تاکید کرد: آموزش لازم برای تکریم زائران در اولویت برنامه‌های جذب گردشگران قرار گیرد زیرا برخورد مناسب سبب جذب گردشگران می شود و همچنین قراردادن کیوسک های اطلاع رسانی در سطح شهر که موقعیت شهر را نشان می دهد برای رفاه گردشگران موثر است.

علم الهدایی افزود: با توجه به ظرفیت های خوب خدمات درمانی و متخصصان کشور باید این خدمات به گونه‌ای اطلاع رسانی شود تا سایر کشورهای اسلامی و منطقه از خدمات درمانی کشور اطلاع حاصل کرده و ایران را برای درمان خود انتخاب کنند.

وی با اشاره به ارزآوری و سودآوری گردشگران سلامت برای کشور اظهار کرد: گردشگری در نیا موضوع قابل توجهی برای تمام کشورها است و تمام آنها سعی می کنند تا با سودآوری که گردشگران دارند آنها را به سوی کشور خود جذب کنند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی یادآور شد: با ورود گردشگران سلامت به کشور طبعاً شغل در کشور ایجاد می‌شود و همچنین کسب و کارهای دانش پزشکی نیز رواج می‌یابد و با ساخت بیمارستان ها فرصت های شغلی برای کادر اداری و پزشکان جوان به وجود می‌آید که تمام این موارد سبب رونق اقتصادی می شود.

گفتني است سومين كنفرانس گردشگري سلامت كشور هاي اسلامي 28 و 29 آذرماه سال جاري در بيمارستان فوق تخصصي رضوي مشهد مقدس برگزار مي شود./ب

برچسب ها: گردشگری ، دنیا ، دینی ، مذهبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.