يک کارشناس مسائل خاورميانه گفت: انجام همه پرسي مصر نشان داد که در اين کشور يک تمرين خوب دموکراسي انجام شده، لذا اين کشور قابل مقايسه با ديگر دولت‌هاي عربي نيست.

پير محمد ملازهي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برگزاري همه پرسي قانون اساسي در مصر گفت: پيروزي موافقان و طرفداران مرسي در اين همه پرسي قابل پيش بيني بود،چراکه اخوان‌المسلمين توانست بر اذهان عمومي مصر تاثير بسزايي داشته باشد.

وي با بيان اينکه مخالفان طرح همه پرسي به شکست خود پي برده‌اند، افزود: احتمال درگيري پس از تصويب قانون اساسي جديد در مصر بسيار بعيد است اما اگر مخالفين معتقد به دموکراسي بوده و راي اکثريت را بپذيرند به هيچ وجه در پي زير سوال بردن وجهه خود و به چالش کشيدن قانون اساسي نخواهند بود.

ملازهي تصريح کرد: انجام همه پرسي قانون اساسي مصر نشان داد که در اين کشور يک تمرين خوب دموکراسي انجام شده،لذا کشورهاي عربي در اين امر قابل قياس با مصر نبوده، چراکه اين کشور با نيروهاي سياسي، احزاب و انديشمندان خود توانسته است به خوبي پيش رفته و از تنش‌ها و هرج و مرج‌هاي شديد جلوگيري کند.

اين کارشناس مسائل خاورميانه خاطر نشان کرد: هر چند امروز در مصر چالش قدرت وجود دارد اما به نظر نمي‌رسد مخالفان مرسي راي اکثريت مردم کشور خود را ناديده گرفته و به بي قانوني و آشوب روي آورند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار