نایب رئیس خانه معدن ایران گفت : اختصاص بودجه محدود به بخش اکتشاف ، مانعي براي تحقق اهداف پیش بینی شده معدني محسوب می شود .

محمد رضا بهرامن درگفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، تصريح كرد: رهایی از اقتصاد تک محصولی و وابسته به نفت ، حمایت و پشتیبانی همه جانبه از بخش معدن را نیاز دارد و شرایط تحریم بستر مناسبی برای رشد این بخش را فراهم ساخته است .

وی ادامه داد : مسئولان باید از تولیدکنندگان حمایت لازم را به عمل آورند و فعالان بخش معدن به منزله یکی از پرچمداران اصلی در این عرصه محسوب می شوند .

بهرامن در خصوص آمار معدني كشور اظهار داشت:اکنون از مجموع شش هزار و 300 معدن کشور ، پنج هزار و 300 معدن فعال است و بقیه در حال تجهیز قرار دارد .

وي ادامه داد:سال گذشته 340 میلیون تن ماده معدنی از معادن کشور استخراج شد و امسال دستیابی به 390 میلیون تن مورد انتظار است .

نایب رئیس خانه معدن ایران اظهار داشت : سرمایه گذاری برای رونق فعالیت اکتشافی به عنوان هزینه محسوب نمی شود ، بلکه رشد تولید در این بخش را به دنبال خواهد داشت .

وي خاطر نشان كرد: عدم تخصیص بودجه لازم برای اکتشاف توسط سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور به زیان فعالیت معدنکاری است و مانع دستیابی به اهداف پیش بینی شده می شود ./عب
برچسب ها: معدن ، اکتشاف ، استخراج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار