نشست شوراي سياست گذاري و هماهنگي دستگاه‌هاي اجرايي در زمينه مالكيت معنوي با حضور وزير دادگستري و نمايندگان دستگاه‌هاي اجرايي در وزارت دادگستري برگزار شد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، نشست شوراي سياست گذاري و هماهنگي دستگاههاي اجرايي در زمينه مالكيت معنوي با حضور وزير دادگستري و نمايندگان دستگاههاي اجرايي در وزارت دادگستري برگزار شد.

سيد مرتضي بختياري وزير دادگستري در اين جلسه با اشاره به ضرورت وجود آيين نامه جامع براي فعاليت شوراي سياستگذاري مالكيت معنوي، خواستار تصويب پيش نويس اين آيين نامه در جلسات آتي اين شورا شد.

وي ضمن بيان اين مطلب كه بيش از پنج سال از عمر كار اين شورا مي گذرد، بر نقش مشورتي و هماهنگي اين شورا تاكيد كرد و افزود: پيش نويس آيين نامه پس از تصويب در اين شورا به دولت ارجاع خواهد شد تا از طريق دولت براي رفع نواقص و مغايرتهاي قانوني احتمالي به كميسيونهاي مربوطه ارجاع شود.

وزير دادگستري همچنين پيشنهاد كرد اتاق بازرگاني به عنوان نماينده بخش خصوصي به عنوان يكي از اعضاي اين شورا لحاظ گردد.

كاظمي ابدي، معاون وزير دادگستري، در ابتداي اين جلسه و پس از ارايه گزارش عملكرد اين شورا گفت: كارگروه مالكيت صنعتي براي اولين بار تاسيس و شروع به فعاليت نموده است اولين فعاليت اين كارگروه در شورا، بررسي معاهده مربوط به مالكيت صنعتي است كه در ژنو برگزار خواهد شد.

وي همچنين خاطرنشان كرد: سال آينده ميلادي سال بسيار پركاري براي وايپو در حوزه‌هاي ژنتيك، دانش سنتي و فولكلور خواهد بود و به احتمال زياد در سال آينده در خصوص اين موضوعات به جمع بندي و تصميم گيري خواهند رسيد.

لازم به ذكر است وزارت دادگستري مرجع ملي مالكيت معنوي و وزير دادگستري رييس شوراي سياست‌گذاري و هماهنگي دستگاه‌هاي اجرايي در زمينه مالكيت معنوي است.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار