رسالت اصلی باشگاه پژوهشگران تبدیل علم و فناوری به ثروت است و شرکت هایی که بیشترین سرمایه گذاری را در پژوهش دارند بیشترین سود فروش را خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران حسن غفوری فرد عضو هیات امنای باشگاه پژوهشگران و نخبگان در چهاردهمین اجلاس باشگاه پژوهشگران افزود: سند ملی چشم انداز بالاترین سند بعد از قانون اساسی است که در آن ایران در سال 1404 یک کشور توسعه یافته و توانمند است و به لحاظ علمی در منطقه اول است .مطالعات بر روی هزار شرکت از برخی کشورهای دنیا نشان داده که سرمایه گذاری ، نیروی انسانی و فروش بازار از تحقیقات از رموز اصلی موفقیت آنها بوده و شرکت هایی که بالاترین بودجه تحقیقاتی را دارند بیشترین فروش را هم خواهند داشت.
وی گفت: پژوهش و تحقیقات کاری لوکس نیست بلکه پژوهش عامل ایجاد قدرت و ثروت است و شرکت هایی که برای تحقیق و پژوهش بیشترین سرمایه گذاری را دارند بالاترین سود فروش را نیز خواهند داشت.
غفوری فرد تصریح کرد: توسعه به پژوهش کمک می کند و پژوهش تحقیقات را به ارمغان می آورد و در سهم  عوامل موثر در توسعه می توان به منابع زیرزمینی 10 درصد، ماشین آلات سخت 20 درصد و نیروی انسانی 24 درصد اشاره کرد بنابراین هرچقدر سهم ماشین آلات بیشتر شود ،نقش نیروی انسانی هم بیشتر می شود .
وی خاطرنشان کرد: رسالت اصلی باشگاه پژوهشگران تبدیل علم و فناوری به ثروت است .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار