در پي حادثه تيراندازي روز جمعه در مدرسه اي ابتدايي در ايالت کنتيکت آمريکا که در آن بيست و شش نفر از جمله بيست کودک و فرد قاتل کشته شدند، اسوشيتدپرس در گزارشي به شرح برخي از مرگبارترين حوادث تيراندازي در مراکز آموزشي آمريکا در سال هاي اخير پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ دوم آوريل 2012: فردي مسلح با حمله به دانشگاه مسيحي کاليفرنيا هفت نفر را کشت. جونگجين کيم از دانشگاه اويکاس اعلام کرد مظنون به سبب خودداري مسئولان دانشگاه از بازپرداخت شهريه کامل دوره پرستاري که وي پيشتر انصراف خود را از حضور در آن اعلام کرده، عصباني شده بود.

- بيست و هفتم فوريه 2012: در حادثه تيراندازي در کافه ترياي مدرسه اي در چاردون اوهايو سه دانش آموز کشته و دو تن ديگر زخمي شدند. پليس تي جي لين T.J. Lane را که در آن زمان هفده ساله بود به عنوان يک بزرگسال براي اين قتل متهم کرد.

- چهاردهم فوريه 2008: استيون کازميرژاک دانشجوي بيست و هفت ساله سابق دانشگاه ايلينويز شمالي در تالار سخنراني اين دانشگاه به سوي دانشجويان تيراندازي کرد که در نتيجه آن پنج نفر کشته و هجده تن ديگر زخمي شدند. وي بعد از اين حادثه خودکشي کرد

- شانزدهم آوريل 2007: در تيراندازي مرگبار سئونگ هويي چو بيست و سه ساله در خوابگاه و کلاس درسي در موسسه پلي تکنيک ويرجينيا در بلکسبورگ سي و دو نفر کشته شدند. ضارب بعد از اين کشتار خودکشي کرد.

- دوم اکتبر 2006: چارز کارل رابرتز سي و دو ساله پنج دختر را در مدرسه نيکل ماينز اميش غربي در پنسيلوانيا کشت و سپس خودکشي کرد.

- بيست و يکم مارس 2005: جفري ويز شانزده ساله پنج همکلاسي، يک معلم و نگهبان دبيرستاني را در مينه سوتا کشت و سپس خودکشي کرد. ويز قبل از اين قتل عام پدربزرگ و مادربزرگ خود را نيز کشته بود.

- بيست و هشتم اکتبر 2002: رابرت فلورس چهل و يک ساله که از دانشکده پرستاري دانشگاه آريزونا اخراج شده بود سه تن از استادان خود را به ضرب گلوله کشت و سپس خودکشي کرد.

- پنجم مارس2001: چارز اندي ويليامز پانزده ساله دو همکلاسي خود را در دبيرستان سانتانا در کاليفرنيا کشت و سيزده تن ديگر را زخمي کرد.

- بيست آوريل 1999: اريک هريس هجده ساله و ديلان کلبولد هفده ساله با تيراندازي در دبيرستان کلمباين در کلورادو دوازده همکلاسي و يک معلم خود را کشتند و بيست و شش نفر ديگر را زخمي کردند. اين دو نفر در کتابخانه دبيرستان خودکشي کردند.

- بيست و يک ماه مه 1998: کيپ کينکل هفده ساله با تيراندازي در دبيرستاني در اسپرينگ فيلد ايالت ارگن دو نوجوان را کشت و بيش از بيست نفر را زخمي کرد. وي قبل از اين اقدام والدين خود را کشته بود.

- بيست و چهارم مارس1998: اندرو گلدن يازده ساله و ميچل جانسون سيزده ساله چهار دختر و يک معلم خود را در مدرسه راهنمايي جانسبورو در ايالت آرکانزاس کشتند. در اين حادثه ده نفر نيز زخمي شدند.

- اول دسامبر 1997: مايکل کارنيل چهارده ساله در تيراندازي در دبيرستاني در وست پادوکا در ايالت کنتاکي سه دانش آموز را کشت و پنج تن ديگر را زخمي کرد. وي به دليل مشکل رواني به حبس ابد محکوم شد.

- اول اکتبر 1997: لوک وودهام شانزده ساله از شهر پرل از ايالت ميسي سيپي بعد از کشتن مادر خود با چاقو دو دانش آموز را به ضرب گلوله کشت و هفت تن ديگر را زخمي کرد. وي يکسال بعد از اين حادثه به سه بار حبس ابد محکوم شد.

برچسب ها: آمریکا ، تیراندازی ، خشونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار