يک کارشناس سياست خارجي گفت: جمهوري اسلامي ايران با وجود تحريم‌هاي دشمنان، در تمامي زمينه‌ها پيشرفت‌هاي چشمگير و بزرگي داشته، لذا کشورمان به حرکت خود در مسير توسعه ادامه خواهد داد.

محمد بهاري در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به رويکرد آمريکا در قبال برنامه صلح آميز هسته‌اي کشورمان گفت: پيشنهاد آمريکا مبني بر توقف غني‌سازي 20 درصد ايران و انتقال اين فن‌آوري به کشوري ديگر هيچگاه از سوي کشورمان پذيرفته نبوده، لذا دولت استکباري آمريکا بايد بداند که جمهوري اسلامي ايران از حقوق مسلم خود عقب نشيني نخواهد کرد.
 
وي با اشاره به اينکه آمريکا تا به حال رويکرد صادقانه‌اي در مقابل کشورمان نداشته‌ است، افزود: جمهوري اسلامي ايران هميشه آماده مذاکره صادقانه چه در قبال برنامه صلح آميز هسته‌اي و چه در قبال مسائل منطقه‌اي و جهاني بوده، اما کشورمان هيچگاه به طرف آمريکايي و هم‌پيمانان او امتيازي نخواهد داد.
 
بهاري با بيان اينکه جمهوري اسلامي ايران همواره با آژانس بين المللي انرژي اتمي تعامل و همکاري داشته است، تصريح کرد: متاسفانه با وجود همکاري ايران با آژانس بين المللي انرژي اتمي برخي افراد به عنوان بازرسي از تاسيسات هسته‌اي کشورمان وارد ايران شده اما گزارش‌هاي ضد و نقيضي در مورد برنامه صلح آميز هسته‌اي کشورمان داده و يا دست به اقدامات جاسوسي مي‌زنند، لذا اخراج اين افراد از سوي جمهوري اسلامي ايران امري منطقي و طبيعي خواهد بود.
 
اين کارشناس سياست خارجي با اشاره به استکباري و استعماري بودن دولت آمريکا خاطر نشان کرد: جمهوري اسلامي ايران با وجود تحريم‌هاي دشمنان در تمامي زمينه‌ها پيشرفت‌هاي چشمگير و بزرگي داشته که شکار پهپاد جاسوسي آمريکا يک نمونه از آن بوده، لذا کشورمان هيچگاه تسليم دشمنان نشده و به حرکت خود در مسير توسعه ادامه خواهد داد.
 
 گفتني است براساس پیشنهاد اوباما برای مذاکره مستقیم با تهران، ایران باید غنی سازی 20 درصد اورانیوم را متوقف کرده، همه ذخایر اورانیوم غنی شده 20 درصدی خود را به کشور دیگری فرستاده یا آن را در پژوهش‌های علمی مصرف کند; ایران همچنین باید به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه دهد نظارت جدی را بر فعالیت‌های هسته‌ای این کشور داشته باشد; در مقابل، آمریکا نیز به صورت فوری، تحریم‌های اقتصادی و سیاسی علیه ایران را کاهش خواهد داد.
 
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار