يک کارشناس سياست خارجي گفت: سقف فروش نفت ايران به دليل مصرف فزاينده مشتريان، به همان سطح اوليه قبل از تحريم‌ها برگشته و حتي ايران بازارهاي نفتي جديدي پيدا کرده است و در اين ميان فقط اتحاديه اروپا متضرر شده است.

سيد ياسر جبرئيلي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به افزايش مصرف انرژي در جهان اظهار داشت: مصرف انرژي دنيا طي نيم قرن اخير از 30 ميليون بشکه نفت به 90 ميليون بشکه در روز رسيده است و جمهوري اسلامي ايران به عنوان بزرگترين دارنده  ذخاير انرژي دنيا، نقش بسزايي در تامين نيازهاي نفتي جهان دارد.
 
وي با اشاره به تحريم‌هاي يک‌جانبه عليه ايران از سوي غرب به‌ويژه آمريکا تصريح کرد:  تحريم بازي سياسي کشورهاي غربي است  که در درازمدت با تحريم نفتي ايران دچار مشکلات عديده‌اي خواهند شد.
 
اين کارشناس سياست خارجي با اشاره به گزارش شوراي اطلاعات ملي آمريکا در سال 2008  يادآور شد:  ايران و روسيه داراي منابع غني و عظيم انرژي هستند، بنابراين اروپا که نيازمند انرژي ايران است با اِعمال تحريم‌ها عليه اين کشور به زانو در خواهد آمد.
 
وي با اشاره به بازگشت سقف فروش نفت ايران بعد از تحريم‌هاي آمريکا گفت: سقف فروش نفت ايران به دليل مصرف فزاينده مشتريان به همان سطح اوليه قبل از تحريم‌ها برگشته و حتي ايران بازارهاي نفتي جديدي پيدا کرده است و در اين ميان فقط اتحاديه اروپا متضرر شده است.
 
جبرئيلي در ادامه افزود: نفت نياز استراتژي بسياري از کشورهاي صنعتي محسوب مي‌شود و اين درشرايطي است که  9  کشور به دليل نياز فراوان به اين سوخت از تحريم هاي نفتي آمريکا مستثني شده‌اند.
 
اين کارشناس سياست خارجي در پايان با اشاره به احتمال افزايش تحريم‌ها يادآور شد: افزايش تحريم‌ها تاثيري در ميزان فروش نفت ايران ندارد، چراکه منابع انرژي ايران، نقش مهمي در تکنولوژي و فناوري کشورهاي بسياري نظير چين و هند دارد و آن‌ها حاضر نخواهند شد که مبادله انرژي و سوخت با ايران را قطع کرده و يا کاهش دهند.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: ایران ، سوریه ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار