مديرعامل شرکت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران از اختصاص 100 هزار تسهيلات جديد نوسازي توسط کارگروه مسکن در بافت هاي فرسوده در سال جاري خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مجيد کيان پور معاون وزير راه و شهرسازي در سومين نمايشگاه راه و شهرسازي و صنايع وابسته با اشاره به اينکه 200 هزار واحد مسکوني بازسازي شده در حوزه بافت هاي فرسوده کشور در نيمه اول سال 92 افتتاح مي شود گفت: 120 هزار واحد مسکوني از 200 هزار واحد در حوزه بافت هاي فرسوده تا پايان سال افتتاح مي شود.

وي ادامه داد: تاکنون 30 هزار واحد در حوزه بافت هاي فرسوده افتتاح شده و 51 هزار واحد نيز آماده افتتاح است.

وي با اشاره به بيان اينکه 72 هزار هکتار محدوده بافت فرسوده در 471 شهر کشور شناسايي شده است افزود: از اين ميزان در حدود 5 هزار و 400 هکتار قبل از سال 89 و در طي سال هاي 89 و 90 نيز در حدود 1400 هکتار نوسازي شده است.

مديرعامل شرکت مادرتخصصي عمران و بهسازي شهري ايران در ادامه اظهار داشت: شناسايي و مطالعات توانمندسازي و ساماندهي سکونت گاه هاي غيررسمي 52 هزار و 250 هکتار با جمعيتي بالغ بر 5 ميليون و 800 هزار نفر در 76 شهر در دستور کار قرار گرفته است.

وي در ادامه افزود: از اين ميزان مطالعات توانمندسازي و ساماندهي سکونتگاه هاي غيررسمي 62 شهر به مساحت 46 هزار و 300 هکتار اتمام و به تصويب ستادهاي توانمندسازي و ساماندهي سکونتگاه هاي غيررسمي شهرستان ها و استان ها رسيده است و مابقي نيز در دست انجام مي باشد.

کيان پور از اختصاص 100 هزار تسهيلات جديد نوسازي توسط کارگروه مسکن در بافت هاي فرسوده در سالجاري خبر داد و گفت: با موافقت وزير راه و شهرسازي امسال يکصد هزار تسهيلات جديد نوسازي ديگر به روش خودمالکي براي پروژه هاي بيش از 5 واحد و بدون محدوديت براي پروژه هاي تا 5 واحد در نظر گرفته شده است که براي هر واحد به ميزان 200 ميليون ريال تسهيلات پرداخت خواهد شد.

وي در ادامه اظهار داشت: اين 100 هزار تسهيلات  از طريق بانک هاي ملت، ملي، سپه، تجارت و بانک رفاه به متقاضيان پرداخت مي شود.

وي در ادامه گفت: يکصد هزار تسهيلات از محل خط اعتباري مسکن مهر در نظر گرفته است که متقاضيان با استفاده از اين تسهيلات اقدام به بازسازي واحدهاي خود در محل بافت هاي فرسوده انجام مي دهند.

کيان پور در خصوص وام هاي اختصاص داده شده به بافت هاي فرسوده گفت: 20 ميليون تومان براي واحدهايي که به صورت سنتي سازي ساخته مي شوند، 22 ميليون براي واحدهاي نيمه صنعتي و 25 ميليون براي واحدهايي که به صورت تمام صنعتي ساخته مي شوند پرداخت خواهد شد.

معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه ميزان نرخ سود  تسهيلات در بافت هاي فرسوده طبق مصوبه دولت در دوران مشارکت معادل 20 درصد و در زمان فروش اقساطي 15 درصد است گفت: نرخ سود تسهيلات در قالب پرداخت خودمالکي نيز طبق مصوبه دولت به ترتيب 9 درصد، 7 درصد و 4 درصد براي شهر تهران و مراکز استان ها مي باشد.

وي در ادامه يادآور شد: اين تسهيلات به افرادي که  شرايط آنها عبارت است از فرم (ج) آنها سبز و متأهل يا سرپرست خانوار باشد پرداخت خواهد شد.

مديرعامل شرکت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران با بيان اينکه اقدامات تهيه طرح بهسازي و نوسازي بافت هاي فرسوده 211 شهر به مساحت 52 هزار و 277 هکتار توسط شرکت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران انجام شده است گفت: از مجموع 211 شهر ذکر شده تاکنون طرح بهسازي و نوسازي بافت فرسوده 84 شهر به مساحت 27 هزار و 511 هکتار به تصويب کميسيون ماده 5 استان ها رسيده است.

کيان پور در ادامه تصريح کرد: طرح بهسازي و نوسازي 127 شهر نيز به مساحت 24 هزار و 766 هکتار در دست تهيه است.

کيان پور در ادامه اظهار داشت: تاکنون 113 هزار پروانه ساخت براي نوسازي بافت هاي فرسوده صادر شده است.

وي در ادامه خاطرنشان کرد: 15 هزار و 300 نفر متقاضي براي دريافت تسهيلات به سازمان نوسازي و بهسازي بافت هاي فرسوده مراجعه کرده اند که 70 درصد از آنها تسهيلات خود را دريافت کرده اند.

کيان پور در ادامه يادآور شد: 30 درصد از متقاضيان نيز با استفاده از منابع خودشان توانسته اند بافت هاي فرسوده خود را نوسازي نمايند./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار