عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه حفاظت از مالکیت فرکانسی به اندازه مالکیت سرزمینی ضروری است، گفت: ادغام وزارتخانه ارتباطات با شهرسازی به امنیت دفاعی و پدافند غیرعامل صدمه می‌زند.

محمد سلیمانی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران به تصمیم دولت مبنی بر ادغام وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات با مسکن و شهرسازی اشاره کرد و گفت: این موضوع می‌تواند به امنیت دفاعی و همچنین پدافند غیرعامل صدمه بزند.

وی افزود: شبکه ارتباطی همه کشورها با افراد حقوقی و حقیقی در ارتباط بوده و امنیت ارتباطات از هر لحاظ برای هر کشوری جزء موارد حیاتی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه تصریح کرد: امروزه بحث ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه پیدا کرده و مسائلی همچون فناوری اطلاعات، ارسال دیتا، جمع‌آوری داده، توزیع داده،‌نظام بانکی و اقتصادی و ... را شامل می‌شود.

سلیمانی با بیان اینکه جامعه فعلی جامعه ارتباطات است، گفت: دفاع از مرز‌های فرکانسی به مانند مرزهای آبی، هوایی و خاکی مهم بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه اظهار داشت: عدم اظهار نظر و برخی سکوت‌ها باعث ایجاد مشکل در این حوزه می‌شود.

گفتنی است؛ هیئت دولت در اقدامی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را عزل و علی نیکزاد وزیر مسکن و شهرسازی را به عنوان سرپرست این وزارتخانه انتخاب کرده و دلیل این موضوع را نیز ادغام دو وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات با مسکن و شهرسازی می‌داند.

انتهاي‌پيام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار