آمارها نشان می دهد که هر ساعتی که بچه جلو تلویزیون قرار می گیرد 5/12درصد احتمال ابتلا به چاقی های مفرط در آنها افزوده تر می شود.

به گزارش  گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، متخصص تغذیه و رژیم درمانی استفاده نابجا از غذاهای آماده و نشستن طولانی مدت جلو تلویزیون کودکان را به سمت چاقی سوق می دهد.

دکتر سیدضیاءالدین مظهری افزود: علاوه بر تماشای تلویزیون اغلب خانواده ها برای این که از سرو صدای بچه ها راحت شوند به آنها بازی های کامپیوتری می دهند و به این ترتیب شانس افزایش وزن بچه ها و تبعات آنها که به صورت افسردگی و سرخوردگی بروز می کند را افزایش می دهند.

وی تصریح کرد: مسئله مهمی که در تماشای تلویزیون با آن روبه رو هستیم تبلیغات انواع نوشابه ها، شکلات ها، سیرینی ها و موادی که مملو از انرژی و فاقد مواد مغذی لازم برای بچه ها است و باعث می شود که پدر و مادر را در انتخاب غذای اصلح و مناسب، تحت تأثیر قرار داده و آنها را وادار کنند که غذاهایی که نمک و شکر بیش از نیاز دارد را جایگزین مواد مفید کنند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطر نشان کرد: کودکان احتیاج به 50 ریز مغذی، 13 ویتامین، 15 مواد معدنی، 20 اسید آمینه دارند که باید از طریق تغذیه صحیح در اختیار کودکان قرار گیرد تا هم جسمش سالم باشد هم مغزی دارای فکر و اندیشه داشته باشد./ع2

برچسب ها: کودک ، افسردگی ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار