رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از مجموع 120 هزار هکتار اراضی آبی استان اکنون 38 هزار هکتار تحت آبیاری تحت فشار قرار دارد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  سنندج، حسن نژاد، این استان را در زمینه تجهیز اراضی آبی به سیستم آبیاری تحت فشار یکی از استان های برتر کشور دانست و گفت: اکنون یک سوم از مجموع اراضی آبی استان تحت پوشش سیستم آبیاری تحت فشار است.
وی سطح اراضی آبی کشور زیر سیستم آبیاری تحت فشار را 10 درصد اعلام کرد و افزود: کردستان در این زمینه از میانگین کشوری جلوتر است.
حسن نژاد اضافه کرد: سال گذشته چهار هزار هکتار از اراضی ابی استان تحت پوشش شبکه آبیاری تحت فشار قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه امسال از محل اعتبارات سال گذشته تاکنون یک هزار و 200 هکتار به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده که تا پایان سال به چهار هزار هکتار می رسد گفت: تاکنون برای این میزان اراضی 120 میلیارد ریال هزینه شده است.
حسن نژاد افزود: 85 درصد هزینه های مربوط به سیستم آبیاری تحت فشار توسط سازمان جهاد کشاورزی تامین می شود و 15 درصد نیز آورده خود کشاورزان است.
وی برنامه این سازمان را اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در سطح 180 هزار هکتار از اراضی استان اعلام کرد و گفت: این سیستم کمک زیادی به توسعه کشت و بهبود کیفیت محصولات کشاورزی در استان کرده است./س
برچسب ها: آبیاری ، کشور ، اراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.