سرپرست معاونت هنری اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مركزی گفت: این استان آمادگی لازم برای برگزاری سوگواره ملی تعزیه را دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، قاسمی با اشاره به استقرار دبیرخانه سوگواره تعزیه كشور در استان مركزی افزود: این دبیرخانه متولی هنرهای نمایشی آیینی و سنتی است كه در این راستا كمیته ها و گروه های تعزیه در استان تشكیل شده است.

وی، اعتبار برگزاری این سوگواره را بیش از یك میلیارد ریال اعلام كرد و ادامه داد: در مذاكراتی با واحد هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این آیین در نیمه دوم ماه صفر برگزار می شود.

سرپرست معاونت هنری اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مركزی اضافه كرد: اساس سوگواره ملی تعزیه، ساماندهی گروه های نمایشی و تقویت و شناسایی ظرفیت ها و قابلیت های موجود است و این مهم از برنامه های اصلی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

قاسمی بیان كرد: فراخوان این سوگواره ملی آماده ارسال به استان های قم، تهران، یزد، زنجان، سمنان، بوشهر، اراك، قزوین، فارس و كرمان است تا گروه های فعال و برتر حوزه تعزیه در این مراسم حضور یابند.

وی با بیان اینکه باید برای زنده نگه داشتن هنر تعزیه خوانی و شبیه خوانی و انتقال این هنر ماندگار به نسل آینده تلاش كرد افزود: هنرمندان تعزیه خوان و شبیه خوان به عنوان اصحاب اندیشه، فكر و هنر از جایگاه و ارزش خاصی در جامعه برخوردارند.

استان مركزی با توجه به قابلیت‌ بالا در زمینه تعزیه، میزبان خوبی برای استقرار سوگواره ملی تعزیه كشور می باشد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.