یکی از تحولات شبکه در دهه اخیر استقبال گسترده از شبکه های Wireless LAN است این نوع شبکه برای کاربران محلی از جمله محیط های دانشگاهی ،مفید است.

مهندسی زهرا امیر آبادی کارشناسIT در گفتگو با خبرنگار فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت:  امروزه استفاده از شبکه های بی سیم (Wi FI) در بین کاربران مرسوم شده است اما نکته ای که باید به آن توجه داشت امنیت شبکه های Wi Fi است، شبکه های بی سیم از امواج به عنوان رسانه ای برای انتقال اطلاعات در بسته های هوایی استفاده می کنند نکته ای که کاربران باید به آن توجه داشته باشند این است که امواج مانند کابل ها قابل کنترل نیستند و هر کسی که در طیف فرکانس این امواج باشد می تواند آنها را دریافت کند.

امیر آبادی تصریح کرد: کاربران برای حفاظت از اطلاعات محرمانه خود باید با استفاده از یک رشته بیت که همان رمز عبور است، داده های خود را رمز نگاری کرده و اقدام به ارسال آن کنند.

وی در پاسخ به این که دیگران در چه صورت می توانند اطلاعات کاربران دسترسی داشته باشند گفت: اگر افراد از رمز عبور شما اگاه باشند و یا اطلاعات موجود رمزنگاری نشده باشند و همچنین آگاهی داشتن از اطلاعات مهم شبکه مانندSSID، آدرس MAC  می تواند به آن ها در جهت رمزگشایی اطلاعات کمک کند.

وی در پایان افزود: اگر کاربران از یک رمز عبور و یا مکانیزم های مطمئن امن سازی شبکه های بی سیم استفاده کنند، درصد بسیار کمی از افراد می توانند اطلاعات انتقالی را شنود کنند که این افراد هم باید هکر باشند و هم کار با انواع ابزارهای شنود بی سیم و برنامه نویسی را بدانند./ع2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۱۱:۲۷ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
سلام ، ببخشید من یکسری مطلب در مورد مدیریت شبکه های بی سیم میخواستم از کجا باید دانلود کنم ؟
آخرین اخبار