اساسنامه و آئين نامه تئاتر خياباني استانها مطابق وعده داده شده در آينده نزديك عملي خواهد شد.

قادر آشنا (مديركل مركزهنرهاي نمايشي) در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران در خصوص نشست آسيب شناسي تئاتر استاني و وضعيت تئاتر كشور گفت: جشنواره‌هاي تئاتر استاني بين المللي فجر و تئاتر كشور مراحل بالندگي خود را طي مي كند و هر از گاهي در طول ساليان گذشته با توجه به شرايط خاص خود فراز و فرودهايي نيز داشته است.
وي ادامه داد: به اعتقاد من كارشناسان و استادان تئاتر بهترين افراد به عنوان مشاور و راهنما براي مديران اجرايي كشور هستند.
آشنا تصريح كرد: هم اكنون بالغ بر 20 سال از عمر تئاتر جشنواره استاني مي گذرد و نياز است كه با استفاده از نظرات بازيگران و منتقداني كه از نزديك كارها را داوري و همچنين در استانها حضور پيدا كردند نقاط ضعف و قوت تئاتر شهرستاني را دريابيم و با بهره از آن موضوعات اين تئاتر را عملياتي كنيم.
وي در خصوص دستاورد اين نشست عنوان كرد: خوشبختانه در اين نشست نظرات خوبي ارائه شد و استادان ماهري در آن شركت كردند و مهمترين موضوع و دغدغه آنها بحث آموزش و اجراي عمومي بود.
آشنا تصريح كرد: در خصوص بحث اجراي عمومي با هم انديشي ما بحث گردهمايي استقرار و اساسنامه آن انجام شده و در سال آينده اجراي عمومي استانها را خواهيم داشت و همچنين بحث آموزش نيز در آينده نزديك با همكاري خانه تئاتر و استادان آن نهايي شد.
وي در خصوص بدهي هاي تئاتر خياباني اظهار داشت: بدهي هاي تئاتر خياباني مربوط به سال 91 نيست بلكه بخش عمده اي از آن مربوط به سال 90 است. به طور طبيعي بودجه هر سال را در همان سال بايد پرداخت كرد.
وي بيان كرد: پرداخت حق و حقوق هنرمندان عرصه تئاتر طبق اولويت بندي انجام شده و از هفته آينده شروع مي شود.
وي در خصوص تئاتر استاني و شكل گيري تئاتر هاي خياباني آن ها عنوان كرد: گروههاي استاني در حال شكل گيري است و تئاتر خياباني راهم بعد ازابلاغ شوراي نظارت به صورت بنيادي انجام خواهيم داد.
آشنا ادامه داد: آئين نامه شوراي حمايت و نظارت در خصوص تئاتر استانها در حال انجام است كه تاكنون 6 استان صاحب تئاتر استاني شده اند.
وي در پايان خاطرنشان كرد: اساسنامه و ‌آئين نامه تئاتر خياباني در دستور كار قرار دارد اما به دليل قرارداد تيپ وبازبيني دستمزدها اين مجموعه در آينده به سامان خواهد رسيد و مطابق وعده به آن عمل خواهيم كرد./ص
برچسب ها: تئاتر ، استان ، قادر آشنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار