طرح راهداری زمستانی در قالب ۱۱ گروه و با همکاری ۷۰ نیروی کارآمد به مدت سه ماه در خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ مسعود مالکی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی (20آذر) در مراسم آغاز طرح راهداری زمستانی اظهار داشت: این گروه ها در تمامی راه های اصلی، فرعی، کوهستانی و روستایی استان مستقر می شوند.

وی گفت: همچنین علاوه بر گروه های مستقر؛ 13 تیم به عنوان گروه های پشتیبان با 171 نیرو و 116 دستگاه ماشین آلات در استان از آمادگی لازم برخوردار هستند و در صورت اعلام نیاز در جاده های استان مستقر خواهند شد.

وی تاکید کرد: مسافران باید قبل از مسافرت از وضعیت راه ها و جاده ها اطلاع یابند و این امر از طریق تماس با سامانه گویای راه و شهرسازی (141) و شماره 2238100 امکان پذیر است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بر انجام معاینه فنی خودورها قبل از مسافرت تاکید کرد و گفت: همچنین رانندگان باید از سالم بودن ترمزها، چرخ ها، وسایل گرمایشی و زنجیر چرخ ماشین اطمینان حاصل کنند.

مالکی تصریح کرد: در راستای اجرای طرح راهداری زمستانی 14باب راهدارخانه ثابت و 4 باب سیار، 8 باب انبار شن و نمک و 13 باب سوله ماشین آلات در راه های استان به تجهیزات زمستانی مجهز شده اند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون به منظور ایمن سازی راه های استان اقداماتی از قبیل خط کشی 400 کیلومتر از راه ها، تهیه و نصب 14 هزار تابلو و علائم، اصلاح شیب جاده ها 270 کیلومتر، آشکارسازی نقاط پرحادثه16مورد، اجرای 3 پل زیرگذر و روشنایی جاده ای 72 کیلومتر انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به وجود 13 هزار و 400 کیلومتر جاده در استان خاطرنشان کرد: 4 هزار و 300 کیلومتر بزرگراه، راه اصلی و فرعی در سطح استان وجود دارد.

مالکی از وجود 8 هزار و 800 کیلومتر راه روستایی خبر داد و گفت: حدود 4 هزار کیلومتر راه روستایی استان آسفالت شده و آسفالت 700 کیلومتر در دست اجراست./ب

برچسب ها: طرح ، راهداری ، زمستانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.