استاندار كهگیلویه وبویراحمد گفت: یكی از مهمترین مشكلات طرح تدوین سند آمایش سرزمین استان به روز نبودن آمار و اطلاعات دستگاههای اجرایی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج،دكتر سید 'حسین صابری ' در نشست آمایش سرزمین و محیط زیست استان افزود:شاخص های توسعه استان از 85 تاكنون تغییر كرده است، اما آمار گذشته گرهی از مشكلات استان باز نمی كند و موجب توسعه نمی شود و به همین دلیل باید اصلاح و به روز شود.
وی با بیان اینكه مدیریت اجرایی برای طرح آمایش سرزمینی استان وجود ندارد،تصریح كرد: این مر باعث می شود كه فعالیت های و اهداف پیش بینی شده در این طرح بی نتیجه باقی بماند.
استاندار كهگیلویه وبویراحمد گفت: بخشهای مختلف صنعت، كشاورزی ، گردشگری، راه، آب و دیگر بخشهای استان دچار تحولات چشمگیری شده است، اما ادارات استان تعهد چندانی برای ارائه آمار و اطلاعات دقیق و به روز ندارند.
وی با تاكید به ضرورت توجه مدیران برای به روز نمودن آمار و اطلاعات دستگاههای اجرایی افزود: مشاور باید سند آمایش سرزمینی استان را تا زمان اجرا پیگیری كند و پس از تحویل برای همكاری در اجرا و رفع مشكلات با هماهنگی سازمان ها و نهادهای در این زمینه با مدیریت اجرایی استان و دستگاهها مرتبط همكاری كند.
دكتر صابری تاكید كرد: اگر آمار و اطلاعات ادارات استان واقعی نباشد بهتر است به مشاور ارائه نشود،بلكه آمار واقعی استخراج و ارائه شود.
معاون برنامه ریزی استانداری كهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: قرارداد سند آمایش سرزمین استان در سال 85 با مشاور منعقد شد و از آن زمان تاكنون بنا به دلایلی روند اجرایی كندی داشته است.
'فرهاد باقرپور' افزود: پس از نظرخواهی درباره سند آمایش برخی ادارات اشكالات جزیی و كلی مرحله اول سند آمایش سرزمین استان را اعلام كردند كه در حال برطرف شدن است.
وی با بیان اینكه سند آمایش نقشه راه و زیربنای توسعه پایدار استان است تصریح كرد: تمامی دستگاههای دولتی باید برای اجرای هر چه مطلوبتر آن همكاری كنند و نقش فعالی را در تدوین این سند داشته باشند.
دراین شست مقرر شد، دستگاههای اجرایی استان ظرف دو هفته آمار و اطلاعات مورد درخواست مشاور سندآمایش سرزمین و وضع موجود استان در بخشهای مختلف را ارائه دهند./س
برچسب ها: آمار ، اطلاعات ، طرح ، آمایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.