کشاورزی هیچ کشوری رشد نمی کند مگر این که صنعتی شود و صنعتی شدن نیازمند حمایت دولت است.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛شاهین رفیعی سرپرست کمیته ماشین های کشاورزی و صنایع غذایی امروز در نشست خبری که در سالن همایش های وزارت علوم برگزار شد طی سخنرانی گفت: صنایع کشاورزی در جامعه ما مورد غفلت واقع شده است چنانچه باید حتماً صنایع کشاورزی از حالت سنتی به مدرن در کشور تبدیل شود.

وی افزود: مسئولیت صنعتی کردن کشاورزی بر دوش کمیته ماشین های کشاورزی است که باید در ابتدا رشته جدید رشته صنایع غذایی تعریف شود.

رفیعی تصریح کرد: داشته های ما در زمینه ماشین های کشاورزی و صنایع غذایی کم است چنانچه هم توان کمی است و هم تعریف درستی وجود ندارد.

وی در خصوص فعالیت های صورت گرفته در این بخش برای بهبود این روند اظهار داشت: هم اکنون در مقطع کارشناسی رشت ماشین های صنایع غذایی مصوب و در مقطع ارشد و دکتری در شرف تصویب است.

رفیعی تصریح کرد: تحولات بالای 60 درصد در این رشته صورت گرفته است چنانچه در رشته کارشناسی ارشد مکانیک بیوسیستم از 35 درس به 26 درس تغییر یافته و در مقطع دکتری همین رشته از 17 درس به 12 درس تغییر یافته است، بنابراین نگاه ما باید به کشاورزی تغییر کند  چرا که کشاورزی محور اتصال کشور است و در کشور که تهدید و تحریم انجام شده کشاورزی بسیار مهم است بنابراین کشاورزی هیچ کشور رشد نمی کند مگر این که صنعتی شود و صنعتی شدن نیازمند حمایت دولت است./ع2
برچسب ها: صنایع ، غذایی ، دکتری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار